Gå til innhold

Medion MD42200 Nettverksprob.

mova

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg benyttet meg avtilbudet til coop prix. Dette var en Medion MD42200 bærbar pc som jeg fikk mye for pengene. Denne pcen er vel i salg for privatpersoner nå i dag? i prix butikkene over hele landet.

Problemet:

Problemet er jeg ikke får aktivert den tråløse forbindelsen. På venstre side av panelet, er det en hurtigkanpp for tråløst, mail osv.. denne fungerer ikke lengre, og derfor får jeg ikke aktivert det tråløse nettverket. Er det ikke ganske "idiotisk"

og måtte aktivere tråløstnettverk hver gang du startet maskinen?. Ingen av hurtigkanppene fungerer. (kan ha med å gjøre at jeg avinstalerte en del programvare som følgte med).

Mulig løsning

Hvilkemuligheter har jeg? Jeg har instalert sp2. Kan jo kontakte prix, men tror neppe de har peiling på slikt, siden det meste av varelageret ikke består av NONFOOD, produkter. Kan jeg konfiguerere hurtgikannpene selv? Eller er det en instilling en plass?.

Takker for alle seriøse svar.

MVH

Joakim Lunde

Medion MD42200 Hardware specs.

Intel Centrino-basert bærbar PC

Intel Pentium M 735 prosessor (1,7 GHz) "Dothan"

512 MB DDR-minne (maks 1024 MB)

80 GB harddisk fra Hitachi

8x DVD-brenner for både + og - formatene, inkludert dual layer

15" TFT-skjerm, oppløsning 1024 x 768 punkter

ATI Mobility Radeon 9650 grafikk med 64 MB DDR-minne

To separate minnekortlesere tar totalt 7 typer kort (SD/MMC/MS/MS plus/CF type I/CF type II/Microdrive)

3 stk USB 2.0-porter

Firewireport

Infrarød port

PCMCIA-brønn

54 Mbit trådløst nett (802.11b/g)

10/100 Mbit nettverk

56 Kbps modem

DVI utgang (overgang til VGA følger med)

6-kanals lyd ut, SP-DIF, optisk

TV-utgang

Standard seriellport

Linje inn, mic inn

Programvare: Windows XP Home edition, Microsoft Flight Simulator 2004 (DVD), Microsoft Works Suite 2005 (DVD), Nero Burning ROM, Medion Home Cinema, gjenopprettingsprogram mm

Bæreveske og liten mus følger med

Vekt: 2,7 kg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket nettverkskort er det i den? Alle slike hurtigknapper jeg har sett har bare vært bundet til det trådløse kortets eget kontrollpanel og ikke virket under XPs egen trådløse konfigurasjon. Tipper at den booter med radioen skrudd av for å spare strøm. Om du legger inn software for nettverkskortet så antar jeg at du finner dette valget der et sted.

Edit: Om dette allerede er installert så kan SP2 ha 'overtatt' det trådløse oppsettet og hindrer leverandørens software fra å laste. Om dette er problemet så kan du hake vekk 'La Windows styre den trådløse oppkoblingen' elns under egenskapene for tilkoblingen.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Hvilket nettverkskort er det i den? Alle slike hurtigknapper jeg har sett har bare vært bundet til det trådløse kortets eget kontrollpanel og ikke virket under XPs egen trådløse konfigurasjon. Tipper at den booter med radioen skrudd av for å spare strøm. Om du legger inn software for nettverkskortet så antar jeg at du finner dette valget der et sted.

Edit: Om dette allerede er installert så kan SP2 ha 'overtatt' det trådløse oppsettet og hindrer leverandørens software fra å laste. Om dette er problemet så kan du hake vekk 'La Windows styre den trådløse oppkoblingen' elns under egenskapene for tilkoblingen.

Jeg la inn sp2 etter jeg "mistet kontrollen over kortet".

Lenke til kommentar

For meg virker det som at denne maskinen er produsert av Aopen. Så jeg vil tro at de problemene du har med wlan er de samme som det de med Aopen 1557 har hatt.

Søk gjerne igjennom forumet for å finne løsninger. Men såvidt jeg husker så var det noe med programvaren til hurtigknappene som var problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...