Rafael Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Hei! Jeg sitter her og småbygger på den nye datamaskinen min (mangler bare CPU). Jeg har satt på alt og har begynt med strøm fordelingen fra PSU'n. Merker fort at det blir mye rot i maskina, og ikke pent å se på. Det siste er ikke det viktigste. Jeg liker å ha litt kontroll over hva skal skjer der inne, og det er ikke så lett når kabler svimser rundt over alt. Og det hjelper heller ikke når jeg har 6 kabinett-vifter. Så det jeg lurer på er om dere har noen smarte løsninger på hvordan man kan bli kvitt dette utrolige rotet ? Mvh Rafael Lenke til kommentar
tZar Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Runde flatkabler (ide kabler og floppykabeler) kan du jo begynne med. Deretter stripse sammen de kablene som går til samme sted, eventuellt trekke dem gjennom rør, eller sette på krympestrømpe... Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 Ja, det samme tenkte jeg på. Driver med å bestille fra microplex nå. Er det ikke noe annet man kan gjøre? Lenke til kommentar
Da Rocksy Da Man Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Runde kabler får du kjøpt på http://www.microplex.no Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 strips er løsningen på alt.... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Runde kabler får du også kjøpt hos de fleste velassorterte databutikker. Du kan stripse sammen alt av ledninger inni der. Jeg har stripset sammen lydlederene (fra lydkortet til cd/dvd), strømkabler, vifteledninger, stort sett alt som kan stripses, fast til rammen i Chieftek-kabinettet mitt. Kablene har jeg nøysomt plassert slik at slakket ligger en plass utenfor sentrum. De strømkablene jeg ikke bruker har jeg stripset sammen og plassert helt i toppen. Kort sagt, strips er dine venner. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 http://www.overklokking.no/guides/rundkabe...lmod/index.html For å spare litt penger... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Nå var det vel ikke IDE kablene som var det største problemet? Men tror det skal gå greit og bruke limpistol til viftelednigene og annet småtteri. Det er også lett og rive det løs hvis det skulle være nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå