Gå til innhold

når kommer nforce4?

B166ER

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[quote name='krister461' date='09/11/2004 : 10:41'] nForce4 kommer for socket 939 ja...usikker på om det kommer for 754...prisen er vel ingen som vet enda...forhåpentligvis ikke så altfor dyrt!;) [/quote]
Det skal komme en strippet Nforce 4 versjon til S754 også. Skal ikke støtte SLI, men mer vet jeg ikke. Prisen vil være som Nforce 3 250GB. SLI versjonen enda litt dyrere.
Lenke til kommentar

Synes det er utidig med disse papirlanseringene. -Abit AX8 (K8T890) ble lansert i september ellerno, og det er enda ikke å finne i noen butikker. Bare å poste om dere ser noen PCIe hk for 939, uansett merke, tolmodigheten min er det ikke mye igjen av.

Lenke til kommentar

Håper da det ikke tar en måned. -Har hørt flere steder at det i allefall kommer denne måneden, men vet ikke hvortid.

Det som er litt merkelig er jo at muligens kommer ATI's brikke sett først, etterfulgt av nForce4 og siste k8t890. -Akkurat motsatt av den rekkefølgen de ble lansert.

Lenke til kommentar

Det er ihvertall sikkert at de første partiene som kommer inn til norske nettbutikker blir revet bort så man må nok være uhyre rask så man slipper å vente på neste parti. I praksis så tviler jeg på om vi vil se noe særlig med fulle lagere av nforce4 hk fra de ulike produsentene på denne siden av julen.

Lenke til kommentar

Et nfrce 4 ultra fra msi kommer til å koste rundt 1800, en tysk webshop fikk det inn og der var prisen på 3000+ 90nm 169 euro og dette 189 euro, da blir det ca 1800, etter den cpuen å dømme. Og det hjelper ikke å krangle med meg om at databutikken har e cpuene til 1350, kan være je tar feil og de kostere 16-1700.

Lenke til kommentar

HBA:

Muilig du har rett, og nye produkter koster alltid litt ekstra.

-Men det er tre ting som taler mot en pris på over 1700kr:

1. Da 939 hovedkortetene kom kostet de rundt 1500-1600kr

2. Nvidia har kuttet ut Soundstorm for å presse prisene

3. Dollar kursen går mot rekordlavt nivå, og den kommer nok til å fortsette i den retningen i fire år til.

Tror nok at nforce4 kortene blir dyre til å begynne med kanskje 1600 for ultra versjonen og 2-300 ekstra for SLI versjonen. Men når Ati brikkesettet og VIA brikkesettet kommer i butikken blir det konkurranse og da kan det gå våres vei igjen :) nforce 3 kortene koster rundt 1200kr, og det er jo en grei pris for de fleste selv om 754 kortene koster fra 800kr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Et nfrce 4 ultra fra msi kommer til å koste rundt 1800, en tysk webshop fikk det inn og der var prisen på 3000+ 90nm 169 euro og dette 189 euro, da blir det ca 1800, etter den cpuen å dømme. Og det hjelper ikke å krangle med meg om at databutikken har e cpuene til 1350, kan være je tar feil og de kostere 16-1700.

Selges på komplett for 1300kr, 1500 for deluxe utgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...