knockertommy Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hei! Min bror har en maskin med windows 98. Han har akkurat formatert hele maskinen og brukt en gjenopprettings cd for win 98. Så vil han forsøke å komme seg på nett igjen med Telenor ADSL, men installasjonsprogrammet krever en oppløsning på minst 800*600. Nå har han 640*480 med 16 farger. Han har et standard vga kort, som er innebygd i hovedkortet tror jeg. Hvordan skal han klare å få 800*600 i oppløsning, eneste valg han har er 640*480. Jeg klarer som oftest å hjelpe han med det han trenger av datatekniske problem, og i og med at jeg ikke sitter foran datamaskinen hans så lurer jeg på hvordan han kan få fikset dette. Er det mulig å laste ned standard driver på nettet en plass for windows 98. Håper noen kan hjelpe, på forhånd takk.. Mvh, Frode Syversen Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hvilket skjermkort er det snakk om? Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Han påstår det som kommer opp under skjermoppløsning at det er en standard pci grafikkort, med plug and play monitor Problemet er at han ikke får velge høyere oppløsning enn 640*480 eller hva det er, det er ikke andre valg. Endret 8. november 2004 av knockertommy Lenke til kommentar
fudun Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Å finne ut hva slags kort det er, og så legge inn riktig driver hjelper nok endel... Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Standard VGA er det ingenting som heter av verken produsent eller chip! Dette er en "standard"driver i Windows, som brukes når det ikke aner hvilket skjermkrot som sitter i maskina, men man trenger en driver for at ting skal fungere. Skjermkortet er litt viktig at fungerer, så derfor kom de opp med en "universal"driver som støtter DAC adressering og ikke mer enn det. Som ble sagt rett ovenfor, finn ut hvilket skjermkort som sitter i kassa så går det nok litt lettere å finne drivere Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Ja det hadde selvsagt hjulpet, men det vet ikke min bror, han er grønn som en grønnskolling og er alt for utålmodig. Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Kunne kanskje funnet det ut med AIDA, men det krever vel bedre oppløsning det også for å kjøres. No har jeg tenkt å besøke han for å forsøke å hjelpe han, men om jeg da må på nett for å finne driver er jo jeg igrunnen like lagt. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Hva er resten av specsa på PC'en? Er den bygd selv eller IBM/Dell etc? Og, ja, mest sannsynlig må du på nett for å finne driveren. Endret 8. november 2004 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Vi fant ut av det, det var Intel 815 chipset, så da ordnet det seg til slutt. Ellers takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå