stigfjel Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 @stigfjelTull under installasjon? Hva er det du tenker på? Første gang jeg prøvde å installere Fedora på maskinen, hang den seg plutselig midt i den grafiske installasjonen. Andre gangen, da jeg valgte å ikke teste CD'en før installasjon, nektet installasjonen å fortsette. Ga opp og installerte Slackware, har ikke tenkt å bytte, da alt nå fungerer helt optimalt med Slackware 10 @ 2.6.9. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 @stigfjelTull under installasjon? Hva er det du tenker på? Første gang jeg prøvde å installere Fedora på maskinen, hang den seg plutselig midt i den grafiske installasjonen. Andre gangen, da jeg valgte å ikke teste CD'en før installasjon, nektet installasjonen å fortsette. Ga opp og installerte Slackware, har ikke tenkt å bytte, da alt nå fungerer helt optimalt med Slackware 10 @ 2.6.9. Anaconda er jo teh best da! Men jeg gleder meg også. Trooor jeg får det i morgen... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Fedora skulle hatt en LiveCD, slik som SuSE, den er enkelt og greit genial. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Har vært en god del snakk om det. Men det måtte i så fall blitt en live-DVD med tanke på fedora's masse Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Har vært en god del snakk om det. Men det måtte i så fall blitt en live-DVD med tanke på fedora's masse Mhm, men det går an å lage en strippa LiveCD, bare for å få en oversikt over det nye i systemet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 bare å melde seg på fedora-devel, det... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 bare å melde seg på fedora-devel, det... Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 et lite spm her er det samme filsystemet på alle linux distroer ?? Kort forklart: Ja Langt forklart: Nei Dvs. de behvøer ikke nødvendigvis bruke samme filsystem, men de har omtrent garantert støtte for hverandres filsystem, og hvis ikke kan det garantert "lett" skaffes ettersom de alle bruker samme kjerne (Linux). Lenke til kommentar
zyp Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Alle distroer jeg har vært borti støtter ext3. Og standard pleier å være ext3 eller reiserfs, noen bruker ext2 som standard for /boot. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Et lite spørsmål: Jeg har ikke noen blanke CD-er for øyeblikket. PC-en min støtter boot fra USB. og jeg har en 20GB ekstern disk jeg kan formatere og bruke, men er det mulig å legge alle fire .iso-ene på denne HDD-en og boote? Hvordan skal jeg evt. gjøre det? Jeg har ikke diskettstasjon, men jeg har en kortleser og en minnekort jeg kan bruke. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 jeg bare lurte..... Jeg vil instalere fedora og jeg kan bruke ftp, men ingen av filene virker jo. er det noen som har en link som virker ... Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 ALT i fedora er i X! (nesten) for dem som har den såkalte svarte terminal skrekken. Fra mitt syn synes jeg fedora mangler masse! GTK er ikke installert fra begynnelsen av. yum finner ikke gtk eller pango. yum finner nesten ingenting. Wish er heller ikke installert yum finner heller ikke wish! Archlinux pacman Lenke til kommentar
zyp Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Fra mitt syn synes jeg fedora mangler masse! GTK er ikke installert fra begynnelsen av. yum finner ikke gtk eller pango. yum finner nesten ingenting. Wish er heller ikke installert yum finner heller ikke wish! Tull, dette skyldes bare brukerfeil. Gtk er med, og du kan velge om du vil ha det når du installerer, mulig du må se under gnome. Wish er garantert også med, grunnen til at du ikke finner det er at det ligger i tcl pakken. At du ikke finner gtk med yum kan skyldes at pakken heter gtk+ eller gtk2. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Wish følger ikke med FC2 i hvert fall. j.f. FC2-guiden. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Se her. Der har du alle rpm-ene som er med i fc2. Såvidt jeg kan se så ligger tcl der, men jeg ser at tk har en egen pakke. Tk er det grafiske toolkitet til tcl, så wish ligger da sannsynligvis i tk-pakken. Og fordi noe står i fc2-guiden betyr ikke det nødvendigvis at det stemmer 100%. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg får ikke tilgang når jeg trykker på linken din. Jeg måtte installere Wish manuelt for å få aMSN til å fungere, i hvert fall. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 wish installerer du med yum. se guiden. Grunnen til at du ikke fikk tilgang til universitetsserveren, vil jeg tro ha noe med... *kremt* stor *kremt* pågang... Hørt rykter om at en av RH's vsftp-servere hadde 10 000 brukere pålogget som lastet ned med ca 100 kb hver... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Lasta nettop ned FC3 DVD'n på litt over en halvtime Sitter på skolen og kjeder meg så tenkte 8mbit i leiligheten min kunne kose seg litt Kanskje jeg skal prøve det ? Prøvde FC1 litt.. grei og enkel distro ! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Fc1 hadde en sinnsykt irriterende bug. Den hadde med *fam* og utløsning av cd... Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 denne adressen virker Link Jeg prøvde den andre Her: LessThanJake Post:#8 Skrevet: 08/11/2004 : 17:16 Bruker Registrert: 07/06/2003 Innlegg: 98 Bare å laste ned denne!! bare tenkte dere var intereserte.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå