BUFF Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Som sagt i topic. Går for (tilnærmet) samme oppsett som meg selv se sig. PC'en skal brukes til spill,filmer osv. Han satt grense på 40 laken 3 Forutsetninger: -Ferdig satt sammen til jula -Det skal IKKE lagge i spill (han hater det) -Han skal ikke tenke på oppgradering før om minst 3 år. Jeg er av den bestemmelsen at AMD+ATI=sant/Intel+nVidia=sant Her er oppsettet... (De delene som mangler kan kjøres hos de som har det på lager) Kasse:Termaltake Xaser Tsunami Sort PSU:Thermaltake Purepower Butterfly 480W MB:ASUS A8V Deluxe KT800Pro S939 RAM:Kingston HyperX PC3200 Ultra Low Latency CPU:AMD64 FX-55 VGA:Sapphire Radeon x800XT PE DVD:NEC ND-3500A Sort FDD:Sony 1.44MB Sort HDD(2stk):Maxtor MaxLine III 250GB S-ATA Buffer 16MB Lydkort:Creative Audigy2 ZS Bulk Skjerm:Samsung 19" LCD 910T Sort Tastatur:Logitech Media Keyboard Sort Mus:Logitech MX510 Høytallere:Creative GigaWorks S750 Pris: 32528.23,- Minus Frakt Så noe jeg har glemt? Skal jeg går for 2GB ram? Kom med forslag med intel system f.eks (hakke peiling på nye Intel) Lenke til kommentar
BUFF Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Nah... da får vi kjøre med oppsetter der da... "Den som tier, samtykker!" Lenke til kommentar
jente19jentejente Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Det blir en bra data du satt opp der Men istedet for minne du valge ville jeg heller funnet noe som kan ha samme pris bare 2gb minne.. Du har ikke glemt noen deler annen enn neon lys Ville også satset på et vannkjølingssystem hvis du skal ha en helt sykt bra data Hva med dette skjermkortet istedet for: Hoverkort Dette er et PCI Express skjermkort som er bedre Endret 8. november 2004 av jente19jentejente Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg ville ikke ha tatt den skjermen. Jeg ville ha valgt denne https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21038 Her er testen av skjermen http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10174 Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg ville ikke ha tatt den skjermen. Jeg ville ha valgt denne https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21038 Her er testen av skjermen http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10174 Da ville jeg heller ha gått for denne. Den hever prisen en del, men det er verdt det! El Linko Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Men nå snakket jeg om 19" Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 why not 20"? når du først skal ha ùberpc lissom? 19" kan ikke kjøre høyere oppløsning en 17" da, men 20" derimot.. Lenke til kommentar
Makrell Jens Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Må bare si at jeg støtter Lacie 20", har den selv og er kjempe fornøyd! En god skjerm er en investering for framtiden. Lenke til kommentar
BUFF Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Det blir en bra data du satt opp der Men istedet for minne du valge ville jeg heller funnet noe som kan ha samme pris bare 2gb minne.. Du har ikke glemt noen deler annen enn neon lys Ville også satset på et vannkjølingssystem hvis du skal ha en helt sykt bra data Hva med dette skjermkortet istedet for: Hoverkort Dette er et PCI Express skjermkort som er bedre Vel... så vidt meg bekjent så har ikke det kommet HK med PCI-e for S939. Og hva mener du med samme pris bare 2gb minne? <- Dårligere RAM men større... no no no Heller legge på 3laken til og få bra ram. Vannkjøling, liker han ikke Vann hører ikke hjemme blant elektroniske komponenter Skal ha blått kaldcatode samt, alle IDE kabler og Sata kabler med blått lys. Skal vurdere den LaCie skjermen... Men den BenQ skjermen hadde bra respons tid... Får se... Lenke til kommentar
Makrell Jens Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Har ikke merket noe etterslep med Lacie skjermen heller (Doom3, Far Cry osv.) 16 ms Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Som sagt i topic.Går for (tilnærmet) samme oppsett som meg selv se sig. PC'en skal brukes til spill,filmer osv. Han satt grense på 40 laken 3 Forutsetninger: -Ferdig satt sammen til jula -Det skal IKKE lagge i spill (han hater det) -Han skal ikke tenke på oppgradering før om minst 3 år. 40 laken? syns egentlig det er veldig bortkastet og bruke 40 laken på en Pc. til neste år kommer det noe nytt uansett og da har den Pc'n gått enormt ned i verdi. ville ikke kjøpt Pc til over 20 tusen, men men det får være hans valg. oppsettet ser foresten helt topp ut, men bytt hovedkortet til Epox med Nforce 3 250Gb isted for VIA brikkesett. det har ikke AGP/PCI lock hvis han skulle finne på og klokke noen Mhz. Lenke til kommentar
BUFF Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 oppsettet ser foresten helt topp ut, men bytt hovedkortet til Epox med Nforce 3 250Gb isted for VIA brikkesett. det har ikke AGP/PCI lock hvis han skulle finne på og klokke noen Mhz. Har samme hovedkort... Og jeg har AGP/PCI lock i BIOS, dette er Rev 2 og de har denne muligheten. Jeg har prøvd å si den til han men han hører ikke etter. Han SKAL ha det beste som finnes nå... Så derfor... Forresten hva med denna ? Sony LCD Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Etter det jeg forstår lager ikke Sony så gode lcd skjermener til spilling. Jeg ville ha vurdert den BenQ skjermen hvis du skal ha 19" kansje den er den beste 19" Lenke til kommentar
Singularity Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hvis han ikke skal oppgradere på minst 3 år så ville jeg ventet på PCIe baserte hovedkort. AGP er stille og rolig på vei vekk, ihvertfall i ett treårs perspektiv. Problemet her blir da å få denne PC'n klar til jul.... Og siden det ser ut som om penger ikke er noe problem så ville jeg gått for nForce4 SLI og dual 6800 grafikk kort(6800 ultra om dette er tilgjengelig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå