Gå til innhold

CD brenning med SPERRE!

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har erfaring med Cd-Protections (programmer du kan beskytte dine egne brente backup CD-er mot kopiering) Jeg har lasta ned noen på GameCopyWorld.com men jeg fikk det ikke helt til.

Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, altsaa, hva?

Hvis du kan lage en 1:1 kopi, hva har da kopi-beskyttelse aa si?

Du kan seff lage et image av den originale cd'en og beskytte dette image't med et passord, men, eh, er dette godt nok for deg? "Information wants to be free" - vet du :smile: .

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-25 21:01, Langbein skrev:

Hvorfor i huleste ønsker du å beskytte dine egne brente backup CD-er mot kopiering?

Hvorfor??

Jeg har kjøpt en hel hau av spill som jeg tar backup av. Så har jeg en hel hau av venner som vil låne spillene mine. Og disse vennene har alle cdbrennere (!) dermed så brenner de backupene mine! Hvordan kan jeg sette på en cdprotection?? Det finnes mange på nettet som f.eks programmer som lager to audio filer som ikke kan brennes osv.

Men jeg har ikke fått til noen av disse så er det noen som kan hjelpe meg!!

Lenke til kommentar

Quote:

Øøøø...ELLER...la dem brenne spillene?..

hva taper du da?

Jeg synes ikke det er så veldig gøy når jeg kjøper alle spillene mens de bare låner dem og får dem av meg! Skjønner du det eller??

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg synes ikke det er så veldig gøy når jeg kjøper alle spillene mens de bare låner dem og får dem av meg! Skjønner du det eller??

...har det aldri slått deg at det faktisk går an å la være å låne ut platene??? :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-26 17:08, keithho skrev:

Helt ærlig så virker som du har en ganske lav iq........... sier ikke mer..
:lol:

Ja, du synes nok jeg er helt TETT!

Jeg spurte bare om hjelp jeg.... det er min sak!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-26 17:04, -Nitro- skrev:

Var ikke meningen å være spydig eller noe, skjønte bare ikke hva du ville oppnå med en slik beskyttelse. Hvis du først låner bort spillene dine så må du jo regne med at folka kan kopiere spillene dine. Men er det bare du som låner bort spill? Du får vel forhåpentligvis låne noe tilbake av og til.

Og slike beskyttelser vil aldri virke 100%. Enten kan de bruke en krakk eller så kan de bare bruke CloneCD eller et annet program som lager 1:1 kopier? Hva er vitsen da?

Det er en helt annen ting som er mer bekymringsfullt når du låner bort spill, og det er cd-key'en. Har du et orginalspill kan det være dumt å gi keyen til andre, spesielt hvis det er noen idioter som ikke skjønner hvordan cd-keys fungerer. Så gir de den bort til andre igjen osv osv. Og vips får du aldri spilt ditt eget innkjøpte spill på nettet mer.

Lenke til kommentar

Altså, det er jo gjerne <b>produsenten</b> av det dataspill som ønsker å sette kopisperre på CD'en. Har aldri hørt om forbrukere som ønsker å ordne ting den veien.... "anticracks" liksom... :wink:

På gamecopyworld finner du jo liksom cracks da, og det har vel motsatt hensikt av det du vil?

Merkelig "problem" du har... hvis det er så stort, så er det vel som andre har sagt bare å ikke låne ut CD'ene dine da!?

Lenke til kommentar

Quote:

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

Den 2002-05-26 17:08, keithho skrev:

Helt ærlig så virker som du har en ganske lav iq........... sier ikke mer..

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, du synes nok jeg er helt TETT!

Jeg spurte bare om hjelp jeg.... det er min sak!

Holde fast på min mening... Hvis du har skrevet at du skal beskytte noe du har produsert selv så vil jeg gledelig å anbefalle deg et program... men hvis du er så .......****! IQ -> -uendelig !*****...... så sier jeg ikke mer :lol:

Lenke til kommentar

:lol: for noen folk.... :lol:

Syns oxo d høres litt banan ut å beskytte spill for kameratene sine, menmen...

Jeg på min side driver endel med musikk som jeg lager og til tider brenner på cd'er.

Og da har jeg faktisk tenkt litt på at d kunne ha vært kjekt å hatt et sånt prog.

Vet at det for crackere ikke r noen sak å komme rundt en sånn beskyttelse, men de som jeg evt selger til klarer ikke stort annet enn å trykke på "copy cd"-knappen, og da kunne d faktisk vært greit å hatt et sånt prog, HVIS d finnes/funker da...

Lenke til kommentar

Quote:

tunefish

2001-06-24

Meldinger: 145 Postet: 2002-05-26 21:36 ID: 17

for noen folk....

Syns oxo d høres litt banan ut å beskytte spill for kameratene sine, menmen...

Jeg på min side driver endel med musikk som jeg lager og til tider brenner på cd'er.

Og da har jeg faktisk tenkt litt på at d kunne ha vært kjekt å hatt et sånt prog.

Vet at det for crackere ikke r noen sak å komme rundt en sånn beskyttelse, men de som jeg evt selger til klarer ikke stort annet enn å trykke på "copy cd"-knappen, og da kunne d faktisk vært greit å hatt et sånt prog, HVIS d finnes/funker da...

Ser her tunefish det finnes et gratis enconding program som du kan laste ned gratis hos... du finner det hos altavista i allfall...

Den beskytter filer ved å encrypter med 512bits.. og filen ser som den er..

liksom feks. aaa.mp3 etter encrypting aaa.mp3

ingenting er forskjellig bare det at programet ikke kan lese filen din... Du trenger så klart passord til å decrypt it... jaja bare skriv encrypt i altavista du...

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: keithho på 2002-05-26 21:51 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: keithho på 2002-05-26 21:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...