Gå til innhold

1557 og videoredigering

tunefish

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestilt en CL1557

1.7GHz Dothan CPU

60GB Harddisk(5400RPM)

512MB DDR RAM(1dimm 333MHz)

15.1"SXGA (1400*1050)

ATI Radeon 9700 - 128MB

og kommer antakeligvis til å bruke den til endel videoredigering.

Hvordan kan jeg forvente ytelsen til dette bruket i forhold til min xp2500 1024mb, 7200 sata?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for bruk med videoredigering ville jeg hatt 1024MB ram på den + en 7200rpm disk.

harddisken er som man vet, den treigeste delen i maskinen, og minne får man aldri nok av. damen min har en 1557 med 1024MB ram og 7200rpm disk, som og skal brukes til videoredigering. hun har såvidt begynt og forløpig virker det veldig lovende på ytelsen.

Lenke til kommentar
Takker for svar.

Ja jeg var litt bekymra for den harddisken egentlig.

Ram kan jeg jo bare legge til senere, men er jo litt sent å gjøre noe med harddisken dessverre.

Skjermkortet er kanskje ingen faktor til slikt bruk?

Nei det er ikke for sent å gjøre noe med harddisken. Den kan du bytte når du ønsker det. Du har sikkert garanti på den, noe som gjør ar du ikke alltid kan bytte den selv men det er forskjell på leverandørene og hva de tillater kunden å gjøre på laptop'en. Det er bare å kjøpe en ny 2.5" harddisk på 60 eller 80 GB med 7200rpm og skifte harddisk i laptop'en. :thumbup:

Lenke til kommentar

Eller enda bedre; kjøpe deg en ekstern FW/USB2.0 disk på 200-300GB... Da har du masse plass; rask disk (i hvertfall så rask som den interne).

Kan f.eks rendre råvideo'n fra den eksterne TIL den interne, og dermed slipper den interne disken å både lese og skrive samtidig => sykomye raskere ;)

Lenke til kommentar

Det blir vel i såfall snakk om å kopiere over råmaterialet til den kesterne harddisken og jobbe med redigeringa derfra, og så rendre over til laptopen igjen når det er tid for det.... hvis jeg forsto han rett... det er hvertfall en interessant tankegang... skal prøve å se om jeg kan få til noe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...