Gå til innhold

DFI LanParty NFII Ultra. Forskjell på Rev B og A?

Theo343

Anbefalte innlegg

En forskjell vet jeg er at Rev. B har fått Realtek Gblan i tillegg til Nvidia FElan. Men det viktigste er dette.

Såvidt jeg har forstått skal forskjellen mellom Rev. B og non-B ligge i nyere utgave av Nforce2 Ultra 400 chipsett samt en del andre forbedringer som gir bedre klokkeegenskaper.

Men hva med DFI NFII Ultra Infinity? finnes ikke i Rev B/2.0 av denne? Betyr dette at Infinity er en dårligere klokker enn Lanparty Rev. B?

Jeg ser ikke helt logikken her...

her er utkast fra X-bits lab om LanParty Rev. B/2.0.

So, it was quite natural for many users to prefer nForce2-based mainboards those days. It turned out later, though, that the North Bridge of that chipset couldn’t work stably at 200MHz FSB frequency, but NVIDIA reacted very rapidly and released a revision of the chipset with this deficiency fixed.

Mainboard makers announced updated versions of their products adding to their names something like “rev. 2.0”. This marking indicated the new North Bridge that was stable at a FSB frequency of 200MHz and higher. It was often not only the chipset that changed, but also the wiring, component layout, cooling system and accessories. Major companies were the first to offer new products, and minor manufacturers followed the suit soon after. The Taiwanese DFI has also rolled out an updated product.

Well, welcome DFI LanParty NF II Ultra B mainboard.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...