Gå til innhold

Tundra 1557 pro

Zeorsd

Anbefalte innlegg

Jeh skal snart kjøpe ny bærbar pc. Det jeg skal bruke den til er hovedsakelig Surfing/skolearbeid spill bildebehandling(kanskje litt video) osv. Jeg har sett på flere alternativer, men jeg har kommet frem til at Tundra 1557 sansynligvis passer meg best.

Noen synspunkter/erfaringer på denne laptopen? Jeg tror det blir aktuelt å oppgradere til 1024 mb minne.

Ettersom spill er en ting jeg kommer til å bruke den til, lurer jeg på om det er lurt å vente til 9800 blir tilgjengelig, eller om 9700 holder et år eller to til "lett spilling"

Er det mulig å bytte skjermkort på en bærbar? Hvis det går an, kan det bli aktuelt om et par år.

Jeg planleger at denne skal holde en stund :p

Finne det spesielt gode alternative så si i fra.(Men vil ikke betale mer en 15000kr)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeh skal snart kjøpe ny bærbar pc. Det jeg skal bruke den til er hovedsakelig Surfing/skolearbeid spill bildebehandling(kanskje litt video) osv. Jeg har sett på flere alternativer, men jeg har kommet frem til at Tundra 1557 sansynligvis passer meg best.

Noen synspunkter/erfaringer på denne laptopen? Jeg tror det blir aktuelt å oppgradere til 1024 mb minne.

Ettersom spill er en ting jeg kommer til å bruke den til, lurer jeg på om det er lurt å vente til 9800 blir tilgjengelig, eller om 9700 holder et år eller to til "lett spilling"

Er det mulig å bytte skjermkort på en bærbar? Hvis det går an, kan det bli aktuelt om et par år.

Jeg planleger at denne skal holde en stund :p

Finne det spesielt gode alternative så si i fra.(Men vil ikke betale mer en 15000kr)

Tror ikke du ville gjøre så dumt i å vente nei..

Centrino platformen kommer snart (og da mener jeg snart) med 533bus.

Den siste 400bus versjonen blir 2,1GHz dothan.. så hvis du senere vil oppgradere til noe over dette har du et problem

Lenke til kommentar

Jeg planleger at denne skal holde en stund  :p

Tror ikke du ville gjøre så dumt i å vente nei..

Centrino platformen kommer snart (og da mener jeg snart) med 533bus.

Den siste 400bus versjonen blir 2,1GHz dothan.. så hvis du senere vil oppgradere til noe over dette har du et problem

Gjelder dette prosessoren?

Det kan bli en ide å oppgradere den også....men jeg tenkte først og fremst på skjermkortet. blir det også et problem?

Når du sier Snart over lenge mener du? :p (tenker på måneder)Og når blir 9800 å få tak i?

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om det er mulig å bytte skjermkort på disse maskinene.

Jeg har en Tundra 1557 med Radeon 9700 128Mb videominne, og 1Gb Ram. Er egentlig veldig fornøyd med den. Har hatt den et par måneder nå. Fungerer helt fint til spill. Du kan selfølgelig ikke kjøre doom3 på ultra high, men kjører de fleste spill helt greit. Tror du gjør lurt i å investere i 1Gb ram også.

Jeg må si meg meget fornøyd med skjermen på maskinen. Synes 1400 x 1050 var en meget genial oppløsning. Skjermen er kansje litt følsom på innsynsvinkel i spill. Når jeg sitter i windows kan jeg kikke fra alle tenklige vinkler og får et fint bilde, men når jeg er i spill virker den litt mer pirkete. Ikke spør meg hvorfor.

Jeg er veldig fornøyd så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...