hemo Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Med AutoStreamer kan eg legga SP2 i lag med Windows XP. Før eg brenner, vil eg inkludera ein del programvare. Primært frå Microsoft, og bare ting som er gratis for folk med lisens på Microsoft XP. Eg kjem på Media Player 10 Andre? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 ikke microsoft produkter, men jeg ville lagt med en prøveversjon av winrar, pluss notepad2: http://www.flos-freeware.ch/notepad2.html Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Ville ihvertfall lagt inn følgende: Winzip Acrobat Reader Fresh Devices DVD Shrink Ett eller annet gratis brenneprogram. XP sitt innebygde suger! Kommer ikke på noe mer i farten Lenke til kommentar
hemo Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Takk så langt... Eg fiska meir etter MS-ting... Men når vi først er way off topic, så kan eg følga opp med å sei: Ad-aware Spybot Vidare har eg funne fleir ting som kan vera kjekke å få med (som då blir litt meir On Topic): IntelliPoint 5.2 MSN Messenger 6.2 Andre? Endret 8. november 2004 av hemo Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Firefox Er vel ikke stort av MS software som er gratis? DirectX kunne vel vært greit å ha med (hvis det ikke følger med i SP2??) Lenke til kommentar
hemo Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 DirectX kunne vel vært greit å ha med (hvis det ikke følger med i SP2??) Akkurat! Bør ein versjon av DirectX pakkast med på ein sånn her CD? Kva versjon skal ein då ta med? (er siste versjon stabil og "ambefalt", eller følger det med i SP2) Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 DirectX 9.0c følger med i SP2. Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Opera Endret 8. november 2004 av Pomfri Lenke til kommentar
GA75 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Et gratis brennerproggy som iallfall jeg er fornøyd med så langt: CDBurnerXP Edit: Det fins ingen gratis ting fra MS du kan få selv om du har WinXP lisens Endret 8. november 2004 av GA75 Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) burde fått med en linux på den hehe...neida Men på min recovery cd had jeg alt som jeg vanligvis installerer når jeg legger inn xp på nytt. f.eks mus, tastatur, evu andre små progs/drivere osv. Endret 9. november 2004 av darapa Lenke til kommentar
hemo Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 OK, det ser kanskje ut som om folk missforstår målet med tråden... Eg prøver å pressisera: Drivarar til mus og tastatur, skjermkort, skannere, osb, vil vel variera frå maskin til maskin. Eg har lyst å laga ein heilt generell XP SP2-CD som i tillegg til slipstream'a SP2 inneheld Microsoft-program for XP. AFireInside sitt svar om DirectX var veldig hjelpsomt. (tusen takk!) Når du har lisens på Microsoft XP, har du samtidig lov/rett til å installera MSN Messenger for Windows XP. Dette programmet er ikkje lov å installera, med mindre du har lisens på Windows XP. Det er altså denne type tilleggsprogramvare eg her søker folks hjelp til å finna/lista opp... Q: Var det nokon sånne kjekke tilleggsprogram som berre var tilgjengeleg for folk med genuin XP? Noko som krevde verifikasjon av lisens før du fekk lasta ned? Lenke til kommentar
GA75 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 MSN Messenger kan lastes ned av hvem som helst og brukes på windows OS av ymse slag. Krever ikke "genuin XP" lisens. Skjønner ikke helt hva du er ute etter, tror ikke det fins noe særlig programvare av den typen du beskriver, gratis + krever genuin XP lisens... I forhold til dette med generell installasjons CD så er det jo bare å la være å legge inn egne drivere til hardwaren, husk at det følger et enormt bibliotek med drivere med winxp som er en del av OS'et. Dette er generic drivere og skal sørge for at OS'et i det hele tatt starter på nesten hva som helst av maskinvare. Deretter må man legge inn evt spesifikke drivere for at maskinen skal bli mest mulig stabil og yte best mulig. Når det gjelder kjekke tilleggsprogrammer...vel, de kjekkeste har ingenting med MS å gjøre Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hvordan skal du legge innpå andre filer enn SP2 inn i iso fila? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Winzip Legg heller inn Winace eller Winrar Lenke til kommentar
hemo Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 MSN Messenger kan lastes ned... Takker for tilbakemledingar! Tanken med CDen, er å gjer den meir komplett. Dra med dei tinga som du gjerne må lasta ned etterpå, likevel. Praktisk når du har treig eller fråverande tilgang til Internett. Og til Mikal: Når eg har .iso-fila (sjå evt. link i trådens første post) kan eg nytte eit av desse programma for å legge til filer: WinIso, WinImage, IsoBuster. Så langt har eg altså kome fram til desse: Windows Media Player 10 MSN Messenger 6.2 IntelliPoint 5.2 Calculator Plus (med krav om lisensvalidering) Så går vi OT: Ikkje-Microsoft-tillegg eg kan tenka meg å ta med: Acrobat Reader (med oppdatering og ARSpeedUp) - takk MrVilla! Ad-aware Spybot Firefox 1.0 - takk Leroy! og til slutt: Ikkje DirectX 9.0c, takk til AFireInside! Burde eg inkludera dette .net-greiene? Er det ulike versjonar? Lenke til kommentar
smh Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Kanskje dette er noko for deg? http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx Off Topic: http://www.izsoft.dir.bg/izarc.htm Gratis alternativ til winzip/winrar osv.......... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 og til slutt: Ikkje DirectX 9.0c, takk til AFireInside! Hvordan skal du unngå 9.0C når du legger "ved" SP2(som innehiolder 9.0C). Og viktigst, hvorfor? Lenke til kommentar
hemo Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Lautsprecher: AFireInside forteller at DirectX 9.0c er inkludert i SP2. Då er det ingen vits å inkludera installasjonen av DirectX 9.0c som tillegg på CDen (du har lest første post i tråden, ja?) smh: Takker for bra tips! Powertoys må heilt klart med Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Utrolig bra, tror jeg skal lage meg en genial XP cd nå Lenke til kommentar
hemo Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Det var kjekt å sjå at nokon likte idéen med modifisert XP-CD. Men at dette var så bra at ein ikkje kunne tru på det? Neppe! ;-) Eg har ikkje starta å laga denne CDen enno, fordi eg framleis går å lurer på om det er meir som skulle vert med... Er det ingen fleire forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå