Gå til innhold

nVidia GForce 2 MX 400

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å få installert gfx drivere til

grafikk kortet mitt. Kjører Linux Mandrake 8.2,

og har lastet ned de riktige driverne fra nVidias

nettsider, men driten vil bare ikke funke :sad:

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-25 13:33, eldar skrev:

Sliter litt med å få installert gfx drivere til

grafikk kortet mitt. Kjører Linux Mandrake 8.2,

og har lastet ned de riktige driverne fra nVidias

nettsider, men driten vil bare ikke funke :sad:

Noen som har noen tips?

Ikke før du poster noen feilmeldinger el. Mine telepatiske evner er heller begrenset i dag.

Lenke til kommentar

hehe ... vel, jeg kjører Mandrake 8.2, der jeg ikke får grafikk driverne mine til å fungere. De installerer seg helt fint, men bl.a. OpenGL skjermsparere vil ikke starte, TuxRacer får 1 fps og har 16 farger ... kort sagt: det virker som om driverne ikke virker. Jeg installerte linux som et godt alternativ til windows, og *ønsker* virkelig å få spill som Q3, UT og CS til å virke ...

Skjermkort: nVidia GForce 2 MX 400

Lenke til kommentar

Jeg ser det som en selvfølge at du har rtfm.. Det står der hvordan du skal forrandre X config fila di, det har du vel gjort?? Vis du har gjort alt som det står at du skal, + at du VEIT du har lagt inn de riktige driverne. Da kan du vel f.eks vise oss feilmld. som X gir? Det burde generelt være "peace a cake" med disse driverne, sannsyligvis en bagatell du har oversett..

Lenke til kommentar

Driverne til nvidia er det visse lisenser og noe sånt på, så du er nødt til å laste dem ned selv. De som kom med mandrake er ikke det du er ute etter.

Gå på nvidia.com og last dem ned. OG LES README'en.

Hvor mange slike poster hadde vi ikke sluppet hvis folk faktisk hadde giddet det?

Lenke til kommentar

Last ned den driveren som er beregnet for den kernelen som er på ditt system. Eller last ned den nyeste 2.4 kernelen fra kernel.org, kompiler den og last ned de nyeste Nvidia_GLX-*****.tar.gz og Nvidia-kernel-******.tar.gz og kompiler selv.

Der etter følger du nøyaktig instruksene som står i readme'en som følger med driverene.

Dette funker om du gjør det rett!

mvh

Oskar

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk det samme problemet som eldar, men det dukker opp en advarsel under innstalleringen av "NVIDIA_kernel....", noen som har noen ideer? Innstalleringen skal være gjort helt riktig etter tekstfila

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 03:19, esk skrev:

Jeg har faktisk det samme problemet som eldar, men det dukker opp en advarsel under innstalleringen av "NVIDIA_kernel....", noen som har noen ideer? Innstalleringen skal være gjort helt riktig etter tekstfila

Noe sånt som at "different compiler used..."? Det står også hvordan du skal få vekk feilmeldingen nederst etter 'make'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...