Gå til innhold

sendmail - server som ikke vil sende til alle

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å tilrettelegge en nettbutikk på www.nettbutikken-guppy.com , den hostes av street4u.no

Når jeg registrerer meg på siden, skal jeg få tilsendt mail (dette får jeg på www.caswell.no/cubeart !) men den kommer ikke frem.

Jeg har klagd et par ganger, og han som driver serveren som hoster nettbutikken sier at det fungerer fint, og skylder på min mailserver.

Jeg ser ikke noe galt i min mailserver, jeg har testet min server med samme nettbutikkoppsett, og da sendes mailene umiddelbart, dette er også testet på to helt uavhengige mailservere.

Ikke nok med dette, han som skal ha butikken måtte også betale for et kommersielt webhotell siden han skulle ha butikk, og da må man vel kunne forvente at ting skal fungere?

Ser gjerne at noen tester mot sine mailservere.

Ikke-fungerende for meg: www.nettbutikken-guppy.com

Funker fint hos meg: www.caswell.no/cubeart

Hvaslags rett har man på refusjon av penger ved slikt ufunksjonellt webhotell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

php-greie, sant?

Jeg tør sette en femmer på at det har med register_globals å gjøre, disse er med stor sansynlighet satt til "OFF" på servern til street4u.no, og dersom det ikke er tatt høyde for det i php-scriptet vil ikke du være i stand til å sende variabler fra en side til en annen, da disse må defineres på forhand (muligens SVÆRT klønete forklart..)

http://www.unrealized.org/ omtaler emnet på en oppegående måte.

Dersom dette er problemet kan du ikke skylde på street4u.no når det gjelder annen enn å ikke gidde sette seg inn i ditt problem, for så å presentere en løsning for deg, altså dårlig kundeservice.

Ellers gjeler kjøpsloven, med alle sine finurlige angreretter, (og dertilhørende spesielle ting når det gjelder tjenester) på slike ting som dette, uten at jeg har snøring på hvordan den er i hverken ordlyd eller praksis.

Lenke til kommentar

hm..

nei, den stod på ON visstnok.

Noen andre ting som kan gjøre at den ikke sender ut til mine servere?

innehaver av webserveren mener at det sender til hans hotmail konto og en lokalt konto han har på en annen server i samme bygning.

Lenke til kommentar

Hm.. sender femmern i posten :green:

Hvis jeg var deg ville leg testa med en simpelt sendmail-script, sånn type bullet-proof, som liksom ikke har mulighet til å bli feil, sånn bare for å få eliminert mulighetene for feil/mangler på server dersom et sånt script skulle vise seg å funke.

Nå har jeg ikke fjærneste aning om hvordan den nettbutikken din funker, og hva den gjør eller ikke gjør, sånn at det meste blir bare gjetning.

men si meg:

Hva slags database blir kunden registrert i ? hvis flatfil, e.l. har denne fått riktige rettigheter (chmod), for hvis ikke, så kan en eventuell feil være at data om kunde som skal skrives til en fil ikke blir lagret, og at dette terminerer sendmail-scriptet og da mail ikke blir sendt, sånne ting kan gjøre at man leter etter feilen på gal plass, og da blir den jo ikke så lett å finne skulle jeg tro?

Normalt skulle du fått en feilmelding om dette, men av og til er scriptene litt klønete skrevet, slik at du ikke får feilmeldinger når du burde ha det, det skal faktisk ikke mere enn en dårlig språkoversettelse til før alt går i stå, og feilmeldinger uteblir, da er det håpløst å feilsøke i et script/system som kansje inneholder mange tusen linjer kode...

Lenke til kommentar

Hehe, ikke for å være frekk eller noe, men hvem i all verden lager, eller ihvertfall benytter ett nettbutikk script basert på flatfiler?

Der hadde ikke jeg handla ihvertfall.

Forresten, hvis du sjekker med en hotmail konto, sjekk spamboksen din eller hva enn hotmail kaller det.

Lenke til kommentar

Hotmail kontoene mottar mail.

Infoen lagres i en database (MySQL).

Jeg skal ha meg nytt webhotell på privatbasis snart, og da kommer jeg til å legge et nytt oppsett og kopiere innstillingene +databasen over derfra.

Dersom det da fungerer som det skal, blir det kjølhaling og tilbakebetaling fra den gamle hosten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...