Gå til innhold

Gutter 12-14 som vil bli "sterke" se her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er 13 1/2 år og ca 183 cm høy og veier ca 75.

Har nettopp begynt å trene litt med manualer. Ser at dere synes at alderen er for tidlig, men er det for tidlig i forhold til min høyde og vekt?

Hva synes dere om å begynne med proteindrikker og kreatin i denne alderen da?

Lenke til kommentar

Synes du bør lære deg hvordan kroppen fungerer lenge før du begynner å tenke på kosttilskudd. Hvis man ikke har et bra og bevisst kosthold før man begynner med diverse tilskudd, kan man like gjerne skylle pengene ned i dass.

Lenke til kommentar
(Elorfin @ 14/11/2004 : 11:28)

eg er 13 1/2 år og ca 183 cm høy og veier ca 75.

Har nettopp begynt å trene litt med manualer. Ser at dere synes at alderen er for tidlig, men er det for tidlig i forhold til min høyde og vekt?

Begynn med trening du og ha et vanlig kosthold.

Det er bare de som virkelig skal bygge muskler og pumpe seg opp som trenger masse kosttilskudd og slikt.

Et vanlig kosthold med god frokost lunsj middag og atens bør vøre nok for deg.

Lykke til.

Peterman @ 14/11/2004 : 13:55

Synes du bør lære deg hvordan kroppen fungerer lenge før du begynner å tenke på kosttilskudd. Hvis man ikke har et bra og bevisst kosthold før man begynner med diverse tilskudd, kan man like gjerne skylle pengene ned i dass.

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men denne tråden var egentlig en advarsel mot dine tips.

Synes du ikke det er litt feil av deg å promotere dine verdier her da?

Meg du refererer til her?

Ikke bli sint, men ja

Det er ikke deg jeg ikke liker men noen av tipsene dine.

Jeg vet du er enig med meg i det at 14åringer ikke skal løfte vekter og tulle med kosttillskudd.

Jeg vet det nok ;)

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men denne tråden var egentlig en advarsel mot dine tips.

Synes du ikke det er litt feil av deg å promotere dine verdier her da?

Meg du refererer til her?

Ikke bli sint, men ja

Det er ikke deg jeg ikke liker men noen av tipsene dine.

Jeg vet du er enig med meg i det at 14åringer ikke skal løfte vekter og tulle med kosttillskudd.

Jeg vet det nok ;)

Lou Ferrigno begynte å trene seriøst da han var 14. Da han var 25 klarte han 252 kg i benk. Han har ikke tatt noen skade av det, og klarer 180 kg i benk i dag, i en alder av 52 år. I 1989 bestemte han seg for å bli litt "mindre" for at folk skulle se på han som et menneske, og ikke hans alter-ego, nemlig hulken.

Lenke til kommentar

Det er bare de som virkelig skal bygge muskler og pumpe seg opp som trenger masse kosttilskudd og slikt.

Lykke til.

DU sier: Begynn med trening du.

Jeg har drevet med trening(ishockey) lenge altså, bare så du ikke missforstår og tror at jeg skal begynne med fysisk akrivitet/trening nå. :thumbup:

Er kosttilskudd bare for de som skal pumpe seg opp? Hockey spillere og folk som driver med andre sporter trenger da også proteiner. Men du mener kanskje at man må få i seg proteiner via sunn kost/mat?

Endret av Elorfin
Lenke til kommentar

Lykke til.

Jeg har drevet med trening(ishockey) lenge altså, bare så du ikke missforstår og tror at jeg skal begynne med fysisk akrivitet/trening nå. :thumbup:

Er kosttilskudd bare for de som skal pumpe seg opp? Hockey spillere og folk som driver med andre sporter trenger da også proteiner. Men du mener kanskje at man må få i seg proteiner via sunn kost/mat?

Jopp.

Jeg er personlig basketspiller og spiller i 2 divisjon.

Jeg klarer meg helt fint med et normalt kosthold. Bare spis froksten din og en god middag så går det bra skal du se :thumbup:

Og sorry hvis du ble såret av "begynn med trening", var ikke ment som noe slemt ;)

Lenke til kommentar

Til de som eventuelt maatte benytte seg av "hjelpemidler": Det er ikke kult aa se seg i speilet etter 10 aar paa sterioder. Kroppen din vil etter hvert utvilke store mengder oestrogen - du kan faa melk i brystene (menn, ja). Man kan ikke leve godt paa tunfisk og raa eggeplommer. Etter all sannsynlighet vil du ogsaa doe tidligere, da du ikke har utvilket deg normalt men kjoert kroppen knallhardt i en aarrekke.

Don't do it.

Lenke til kommentar

Lykke til.

Jopp.

Jeg er personlig basketspiller og spiller i 2 divisjon.

Jeg klarer meg helt fint med et normalt kosthold. Bare spis froksten din og en god middag så går det bra skal du se :thumbup:

Og sorry hvis du ble såret av "begynn med trening", var ikke ment som noe slemt ;)

Skjønte at det ikke var ment slemt ;) .

Ville bare understreke det :D hehe....

Endret av Elorfin
Lenke til kommentar
Til de som eventuelt maatte benytte seg av "hjelpemidler": Det er ikke kult aa se seg i speilet etter 10 aar paa sterioder. Kroppen din vil etter hvert utvilke store mengder oestrogen - du kan faa melk i brystene (menn, ja). Man kan ikke leve godt paa tunfisk og raa eggeplommer. Etter all sannsynlighet vil du ogsaa doe tidligere, da du ikke har utvilket deg normalt men kjoert kroppen knallhardt i en aarrekke.

Don't do it.

Steroider behøver ikke stoppe testosteron produksjonen. Hvis man er forsiktig skjer ikke det. Steroider kan ha bivirkninger fra første sprøyte, men de verste bivirkningene skjer hvis man boler mer enn 2 x 6 uker i året. Flere bodybuildere er sterke lenge etter at de slutter å bole.

Bare se på Lou Ferrigno, som har voldsom styrke i en alder av 52, selv om han bolte fra 1972 til 1989, og Arnold, som brukte steroider fra han var 15 til han var 36. De brukte bol 2 x 6 uker i året. De tålte nok steroider bedre enn folk flest. Men det går ikke utover testosteron produksjonen før man boler noe voldsomt. Man får alvorlige skader på lever, nyrer og tarmer lenge før den tid.

Jeg kjenner en som ødela nyrer og lever p.g.a steroider, han mener selv at han har ødelagt livet sitt, allikevel kan han ikke på noen måte beskrives som feminin.

Lenke til kommentar
Man blir ikke noe sterkere av annabole steroider. Det som skjer er at man pumper om musklene så de blir store og synelige. Hvis man vil bli sterk må man trene på den "gammeldagse" måten ;)

Hear, hear!

*tenker på alle de som har fått livet ødelagt dårlige og feilbruk av steroider*

Noen må da ha saksøkt de jævlene som har laget det? :(

Dagen min ble offesielt mye dårligere nå...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...