SilentNET Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Hei! Jeg skulle gjerne hatt noen kommentarer til denne skjermen. Er det noen som har, eller har testet den? Jeg vurderer å kjøpe meg LCD å denne skjermen selges på ITButikken for 9500,-. Det er en 17" å skal visst være av svært god kvalitet. Har sammenlignet spesifikasjonene ifra datablad med Hansol 17" skjermen som ble testet av Hardware Norge å 4312FA er like god eller slår Hansol sin skjerm. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Hater å mase, men er det virkelig ingen som har erfaringer med denne skjermen? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Den virker jo relativt dyr. For godt under 9000,- kan du få en Eizo L565, som vel sannsynligvis er en av de aller beste 17" LCD-skjermene. Det eneste som gjør at jeg ville vært en smule skeptisk til å kjøpe Eizo, er at servicen deres er rimelig elendig hvis det skulle være noe galt med skjermen. Dette er basert på egne erfaringer med 19" CRT-skjermer. Men jeg har ingen grunn til å tvile på at LCD-skjermene deres er svært gode, og hvis du er heldig, blir du aldri nødt til å oppleve serviceapparatet deres. Jeg tror kanskje jeg ville tatt sjansen i dette tilfellet... :smile: Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Hei! Jeg sjekket ut denne Eizo skjermen nå å det er i underkant av 1000,- å spare på å kjøpe denne. Hvis det i tillegg er "dårlig" service ordninger er 800-900,- en billig forsikring når det allerede er snakk om så store summer, syns du ikke? Tror jeg går for Siemens Fujitsu 4312FA med mindre noen har noe dritt å kaste om akkurat denne skjermen. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Grunnen til at jeg nevnte Eizo, er at deres LCD-skjermer regnes som mer eller mindre det beste man får tak i. Nå virker det som om begge skjermer er såpass nye at det ikke er lett å finne tester av dem, men jeg føler meg slett ikke overbevist om at en Fujitsu Siemens når opp på Eizos nivå. Og når den er 1000 kr dyrere, er det enda et argument for Eizo. Angående service: På en LCD-skjerm har man valigvis ingen problemer med variende bildekvalitet fra skjerm til skjerm. Stort sett det eneste som kan gå galt, er pikselfeil, og hvis antallet døde piksler holder seg innenfor standarden, har man som kjøper ingen rettigheter uansett. Jeg regner det derfor som lite trolig at du vil behøve å komme i kontakt med serviceordningene til Eizo. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Jeg vet ikke helt jeg.. Du kan nå lese spec's til 4312FA å se om du finner ut noe. http://www.fujitsu-siemens.com/rl/peripher...fapremium.html# Selv synes jeg 4312FA ser meget brukbar ut. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Det er ingen tvil om at skjermen har imponerende spesifikasjoner, nei. Du vil sikkert bli fornøyd med den. Men, som sagt, jeg synes prisen er i stiveste laget. Er ikke vant til å finne dyrere skjermer enn Eizo... :smile: På den postive siden, vil jeg tro at et produkt som er priset så høyt, har en kvalitet godt over gjennomsnittet. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Hehe! Fint å høre :smile: Jeg skal tenke litt på det, også sier jeg ifra når jeg eventuelt har skaffet meg skjermen. Takker! Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Det er ingen her som har prøvd skjermen selv da? Vurderer selv å anskaffe en slik; men skulle gjerne hørt andres meninger først. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Jeg kommer til å si ifra på denne posten om hvordan skjermen er i bruk hvis jeg velger å kjøpe den. Så om du ikke har hastverk kan du vente å se :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå