Messerschmitt109 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) jeg sa aldri at den var en god klokker, sa at den kunne klokkes EN DEL. og 200 AMD 64 mhz er mer effektive enn 400 intel mhz (kan diskuteres) den nye intel EE'en er vel på 3,46 ghz eller noe sånt og heter 925xe-noe.. 2 mb l2 cache og 1066 BUS lol kun FX55 som slår den nye EE'en? nope prislapp 7500 ja... den nye EE'en kommer på 10000... btw: når det gjelder den 3,6 ghz'en du snakker om, er den ikke på langt nær like bra som 3500+, ta og les tester på nettet da. intel har selv innrømmet at mhz ikke er måten å måle effektivitet på! merk at den nye EE'en bare er på 3,46ghz og er likevel mer effektiv enn 3,6'ern du snakker om Endret 8. november 2004 av Messerschmitt109 Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 jeg sa aldri at den var en god klokker, sa at den kunne klokkes EN DEL. og 200 AMD 64 mhz er mer effektive enn 400 intel mhz (kan diskuteres) den nye intel EE'en er vel på 3,46 ghz eller noe sånt og heter 925xe-noe.. 2 mb l2 cache og 1066 BUS lol kun FX55 som slår den nye EE'en? nope ' prislapp 7500 ja... den nye EE'en kommer på 10000... ja men har den komt da??!?!?!?!??!?! - Nå sa det stop hos meg Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Dasse: Enig i at det ikke er cpu som er alfa og omega for om en pc støyer eller ikke, men det er en kombinasjon av mange ting, deriblant watt. Jo mere watt komponentene produserer, jo mer luftgjennomstrømning må det være, og dermed mer støy. Jeg prøver å plukke de kjøligste komponenetene jeg kan innenfor ytelseskravene jeg har, og da har faktisk 25W noe å si. Dessuten kan AMD også skilte med Cool'n'Quiet, hvis man bare får det til å virke. Alt i alt virker AMD som et bedre valg i mitt tilfelle, det er ikke værre enn det. Intel har mye kult de også, men jeg tror det er AMD som trekker det lengste strået denne gangen. Så må bare nForce4 se å komme ut. Takker alle for svar og hjelp til å velge. Lenke til kommentar
Messerschmitt109 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 jeg sa aldri at den var en god klokker, sa at den kunne klokkes EN DEL. og 200 AMD 64 mhz er mer effektive enn 400 intel mhz (kan diskuteres) den nye intel EE'en er vel på 3,46 ghz eller noe sånt og heter 925xe-noe.. 2 mb l2 cache og 1066 BUS lol kun FX55 som slår den nye EE'en? nope ' prislapp 7500 ja... den nye EE'en kommer på 10000... ja men har den komt da??!?!?!?!??!?! - Nå sa det stop hos meg har hva kommet, den nye EE'en :o ikke enda nei... Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) jeg sa aldri at den var en god klokker, sa at den kunne klokkes EN DEL. og 200 AMD 64 mhz er mer effektive enn 400 intel mhz (kan diskuteres) den nye intel EE'en er vel på 3,46 ghz eller noe sånt og heter 925xe-noe.. 2 mb l2 cache og 1066 BUS lol kun FX55 som slår den nye EE'en? nope ' prislapp 7500 ja... den nye EE'en kommer på 10000... ja men har den komt da??!?!?!?!??!?! - Nå sa det stop hos meg har hva kommet, den nye EE'en :o ikke enda nei... Nye EE'en ja... @ 1066 FSB også konkurerer en 3.4 Ghz med feks. 3800+, 4000+ og Fx-55 Synes det er feigt jeg btw: bare vent til de nye EE'ene kommer... eller kanskje 3.8xx Ghz EE'en - Også en ting til... Dual kjerne? Uffameg... AMD - skal de lage dual kjerner? (følger ikke med så alt for mye... leser liksom bare nyhetene på HW.no) Endret 8. november 2004 av Dasse Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Messerschmitt109 JEg leste siggen din Synes du ikke GeForce 6800 er litt overkill for CPU'en din? [/offtopic]... Lenke til kommentar
Messerschmitt109 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) @dasse: de har vel alltid hatt dual kjerner siden xp-serien? vet ikke helt newayz, tror intel holder på å koke opp nye nytt som skal eie AMD.. edit: jah, er nok litt overkill. derfor jeg har skaffet et MSI k8n neo2 plat. mobo (socket 939) og skal bestille en winchester S939 3000+ 1,8 ghz som jeg skal klokke til 2,6 ghz poenget mitt? uhm... at markedet forandrer seg hele tiden? hæhæ Endret 8. november 2004 av Messerschmitt109 Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) @dasse: de har vel alltid hatt dual kjerner siden xp-serien? vet ikke helt newayz, tror intel holder på å koke opp nye nytt som skal eie AMD.. poenget ditt var? edit: du kunne heller svart meg på om AMD holder på med det dual kjerne (tullet-) også? Endret 8. november 2004 av Dasse Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 edit: jah, er nok litt overkill. derfor jeg har skaffet et MSI k8n neo2 plat. mobo (socket 939) og skal bestille en winchester S939 3000+ 1,8 ghz som jeg skal klokke til 2,6 ghz vannkjøling? Lenke til kommentar
Messerschmitt109 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 nope, med luft... med en thermaltake k8 vifte. det er en najs prosessor slik jeg har forstått det bruker AMD dobbelkjerner.. det har noe å gjøre med hypertransport teknologien deres.. hvis man har HT på 3 i amd 64 bios kjører man noe i retningen av 1200 bus. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 nope, med luft... med en thermaltake k8 vifte. det er en najs prosessor slik jeg har forstått det bruker AMD dobbelkjerner.. det har noe å gjøre med hypertransport teknologien deres.. hvis man har HT på 3 i amd 64 bios kjører man noe i retningen av 1200 bus. *Gathering information...* Den viften bråker noe sykt om du skrur opp, men så drar den luft i lange baner da ^^ Fra 1.8 til 2.6 AMD-Ghz (om du vil...) høres jo ganske bra ut. Lenke til kommentar
kjakangund Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Anandtech greide 2,6GHz med en amd64 3000+ 90nm, kun med luftkjøling. Venter på en av de jeg og. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Anandtech greide 2,6GHz med en amd64 3000+ 90nm, kun med luftkjøling. Venter på en av de jeg og. lurer egentlig bare på hva load tempen på CPU'en da blir? Jeg ble overasket over min... steg fra 30 Celsiust til langt over 60!!! Idle/load (2.53 @ 3 Ghz) Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 SYSTEM POWER CONSUMPTION: LOADAthlon64 3500+ (90nm) - 114w . . . Intel Pentium4 550 - 207w http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...spx?i=2249&p=13 hvorfor ta den med minst watt fra AMD og den med mest fra Intel (er 3 watt mer på 3.6 Ghz'en da... på Load) du setter liskom Intel i dårlig lys Fordi det er de cpu-ene han spør om i sin første post? Hvor gammel er du egentlig? Lenke til kommentar
wim Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Her var det mange fanboys Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg vet at dette er et veldig ømfintlig tema her i forumet, men skal vi prøve å holde det på et sakelig nivå? Jeg er interessert i det som har praktisk betydning for meg som PC-bygger og -bruker. Takk. Gikk ikke så greit det... Lenke til kommentar
Messerschmitt109 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Her var det mange fanboys k? har iallefall bevis som støtter argumentene mine. da er man ikke fanboy.. for mange lærer seg ord som fanboy og whine (blir sikkert kalt en whiner nå) uten å faktisk forstå hva de betyr forklar hvorfor jeg er fanboy, kthx. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Gikk ikke så greit det... Nei, du har et poeng, men jeg har fått vite det jeg spurte etter. For min del kunne denne tråden stenges nå, men det ser ut til at de andre har det hyggelig her, så... Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 SYSTEM POWER CONSUMPTION: LOADAthlon64 3500+ (90nm) - 114w . . . Intel Pentium4 550 - 207w http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...spx?i=2249&p=13 hvorfor ta den med minst watt fra AMD og den med mest fra Intel (er 3 watt mer på 3.6 Ghz'en da... på Load) du setter liskom Intel i dårlig lys Fordi det er de cpu-ene han spør om i sin første post? Hvor gammel er du egentlig? sry... jeg leste feil. Trodde du tok en annen CPU. Jeg er faktisk 16... Akuratt gammel nok til at du ikke kan kalle meg en drittunge... Og en ting til. Forumet er et diskusjonsforum, så du trenger ikke å trekke frem ting som alder etc. Fordi jeg kanskje kommer med litt mange "forhastede innlegg" som det du Quotet... Håer du forstår (noe du sikkert gjor) - Jeg dummet meg ut (leste feil), men jeg er ikke barnslig/dum/liten(av alder) osv... Sånn at du ikke får den oppfattningen av meg. Andreas. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Gikk ikke så greit det... Nei, du har et poeng, men jeg har fått vite det jeg spurte etter. For min del kunne denne tråden stenges nå, men det ser ut til at de andre har det hyggelig her, så... hvorfor det? - Folk trekker frem at det fine/dårlige med begge CPU-produsentene. Selv om noen kanskje er litt fanatiske (feks. Jeg mot Intel) så betyr det ikke at tråden går "ut av kontroll og må stenges"... Hadde ikke jeg vært her i dag - hadde vi kanskje aldri fått frem èn eneste positiv ting om det ellers så dårlige CPU-kullet til Intel. Det kommer uanz en ny dag i morra... Etter nyttår er kanskje det hotteste i dag - vekke fra de flestes ønskelister. Feks. nForce3 baserte HK (det er jo det folk kjøper nå tildags - ettersom det fortsatt er det "beste"...) Dette innlegget ble kanskje litt dumt, men som altid. Jeg skriver bare masse tull. Kanskje litt for mye ettersom folk begynner å tvile på min oppførsel (tror jeg er 8 år eller noe... (ingen har dog sagt det direkte)) mvh. edit: svaret gikk til h"!=¤... Poenget mitt var at vi fortsatt kan komme med flere fakta på bordet, som kanskje også kommer Intel til gode ^^ - Ettersom det ikke er sagt så mye bra om feks. Prescott CPU'ene til nå i denne tråden. Endret 8. november 2004 av Dasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå