Gå til innhold

håp for ødelagt harddisk?

gresh

Anbefalte innlegg

Min gamle WD 40 GB harddisk virker ikke lenger som den skal.

Ved oppstart når bios lister opp enheter tilkoblet IDE kabler detectes harddisken som den skal.

Men motoren høres ikke ut som om den starter skikkelig. Eneste som høres er en kort skrapelyd på litt under 1 sekund før den er helt stille.

Harddisken vises ikke i windows xp.

Kjørte diagnoseprogrammet til WD og det gir en feilkode 458 som skal tilsi

458  IDNF 10+  Identified Data Not Found. Ten or more instances of information on data positioning and location could not be found. Drive should be replaced.

Etter det jeg forstår er partisjonstabellen på harddisken ødelagt. Finnes det en måte å fikse denne på?

Eller lage en ny, formatere og deretter gjenopprette med recovery program? Har EasyRecovery Pro 6.

Har personlige dokumenter og alle mine digitalkamerabilder på den disken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har liknende problemer med en WD disk, fikk melding om korrupte filer osv og tok chkdsk sjekk men da maskina starta på nytt var disken borte fra min datamasking og kom opp som free space i disk management...:cry:

QUOTE WD DLG (Testeprog)

Drive Information:

* Manufacturer: Western Digital Corporation

* Serial Number: WCAL91111909

* Model Number: WDC WD1600JB-00GVA0

* Firmware Rev: 800.D280

Test Results:

TEST FAILED!

The Data Lifeguard Diagnostics utility has determined that your hard drive is not functioning properly.

* The diagnostic code for this error is 0199. Please make sure to use this code to initiate product replacement by using our Product Replacement online service.

* Back up your Data files imediately.

* Contact your Computer or hard drive vendor to obtain return information.

* If you have a WDC hard drive, you can request for a Return Merchandise Authorization(RMA) number by using our Product Replacement Online service with a diagnostic code of 0199 on our website.

/ QUOTE

Faen ass! :( mista 120GB med stash. takk liksom.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
...The diagnostic code for this error is 0199...

http://support.wdc.com/techinfo/general/errorcodes.asp

Da min disk sluttet å virke tok jeg den utav maskina og la den i et skap. Der har den vært i et par dager til jeg tok den frem idag. Utrolig nok virker den. WD win DLGDiag programmet sier det ikke er noe som helst galt med harddisken da jeg tok en 'extended test'.

Men harddisken nekter plent å dele IDE kabel med en annen harddisk. Virker kun som master single mode.

Lenke til kommentar

WD disker er jo ofte litt sære på jumper settingen, der andre disker virker OK som master enten de er alene eller sammen med en slave så skal WD flytte jumpere. Men dette vet du sikkert.

Da du nevnte skap så kom jeg til å tenke på kjøleskap. Det kan jo prøves som en siste utvei om den virker etter nedkjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...