Gå til innhold

Hvilken ribbe på et 9700np@Pro?

trust_any1

Anbefalte innlegg

Jeg driver å prøver å få PCen min mest mulig stille, og lurer på en liten ting... Siden vifta på skjermkortet mitt bråker og styrer på, har jeg nappa den av... Hvilken av disse ribbene ville dere anbefale? Som dere ser er den ene relativt svær, med ikke så mange "pinner"... Mens den andre er mindre, men med mange flere "pinner"...

Bilde.jpg

Hvilken av disse ville dere valgt...? :) Og prøv å vær litt saklig... Selv om jeg selv såklart har mest lyst til å bruke den svææære... ;D Det må vel være noen som vet hva som er mest effektivt...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir ikkje disse ribbene ein smule små? Spesielt uten vifte.

Spørs om den klare og transportere vekk varmen.

Har R9700np sjølv og bruker zalman sin "heat-pipe" løsning som er 2 svære kjøleblokker uten vifte.

Du bør vel sende ein melding til moderator om du vil ha den flyttet.

edit:la til ein setning.

Endret av PastaJensen
Lenke til kommentar

Det totale arealet bør jo være større på den med mange pinner, så er det jeg også tenker... Men den store er jo så tøff! :D Janei... Blir nok lettere å få på en vifte på den laveste også, så tror jeg bare rett og slett skal gå for den... Om ikke noen kommer med noen ville motforestillinger...?

Lenke til kommentar

Hehe, sånt som skjer ;)

Er du heldig så får du vel festa skruene til vifta imellom pinnene?

Hmm, du har vel funne ein løsning tenker eg :)

Skjønt, det er mulig det vert litt for vanskelig for ribba å bli kvitt varmen.

Som eg sa så har eg zalman sin heatpipe på mitt kort å den vert bra varm uten vifte, men det går. :love:

Lenke til kommentar

No pain, no gain... :)

Jeg har festa vifta nå... På skrå over ribba, og festa med strips... MÅ jo elske strips... ;) Jeg skulle mer enn gjerne hatt en heatpipeløsning på skjermkortet, men det som var greia nå var at jeg er kliiin blakk... Og knasker brød og nudler for tida... Dessuten hadde jeg noe ekstra tid, derfor tenkte jeg å modde litt uten å bruke noe penger... Gratis støydemping! Nå må jeg bare se på kabinettviftene... For det er noe som støyer alt for mye, og jeg klarer ikke helt å lokalisere det... Men det finner man helt sikkert ut av!

Lenke til kommentar

Hadde eit slikt kick for ca 1-1,5 år siden. Men eg hadde masse matriell på jobben og bruke.

Lagde meg volregulator til viftene og ein viftestarter til heatpipen som skulle slå inn viss det vart for varmt(dvs. den startaopp på gitt temp).

Hadde då eit panel med knapper for spenning opp og ned samt eit lite analogt voltmeter for avlesning.

Etter og ha fått alt stille så viste det seg at det var hd'n som gikk meg meset på nervene. Sinnsjukt høgfrekvent lyd (WD120Gig).

Så kom seagten og alt var fryd og gammen... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...