Gå til innhold

Er dette kortet egentlig 6800gt?

wim

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte i natt dette kortet. Det jeg lurer på er om det egentlig er ett 6800gt kort, eller om det bare er navnet. Jeg vet det bare har ddr(1), men jeg syntes prisen fortsatt var litt lav (samme pris som 6800nu). Har noen kjøpt dette kortet og vet hvilken brikke som sitter på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg kjøpte i natt dette kortet. Det jeg lurer på er om det egentlig er ett 6800gt kort, eller om det bare er navnet. Jeg vet det bare har ddr(1), men jeg syntes prisen fortsatt var litt lav (samme pris som 6800nu). Har noen kjøpt dette kortet og vet hvilken brikke som sitter på det?

den der har 6800gt chipsettet ja, men en "billigutgave" pga. den ikke har gddr3 ram ;)

Lenke til kommentar
Det er klokket lavere, og har ikke like mye minne som et ordentlig GT kort. Grunnen til at de har tatt seg friheten til å kalle det GT er vel at kjernen har 16pp og 6ve aktivert. Å klokke dette til ordentlig GT-nivå går ikke, RAMen er rett og slett for dårlig.

Når en del folk har klart å klokke et 6800LE til GT-nivå (og høyere) er det nok mulig med det kortet også.

(Vizla her på forumet har klokket sitt 6800LE til ca GT-hastigheter på minnet)

Edit: Å klokke det like høyt som et vanlig GT er selvfølgelig ikke noe du kan forvente helt uten videre.

Endret av ptv-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...