Lachrymol Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Nesten hver gang jeg skrur på maskinen får jeg beskjed om at "Hardware monitor has found an error. Enter power setup for details", eller noe slikt (husker ikke nøyaktig) Går jo inn i setup som den sier, men skjønner ikke helt hva jeg skal se etter. Står liksom ikke noe fornuftig der. Pleier bare å ignorere, og det går jo greit. Har vært sånn i snart et år nå. Noen med samme erfaringer eller peiling på hva det kan være? På forhånd takk Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Ville først utført Clear CMOS. Det gjøres som regel ved å flytte en jumper på hovedkortet, eller ved å ta ut batteriet. Sjekk manualen for ditt hovedkort. Hvis dette ikke hjelper, oppgrader BIOS, og så Clear CMOS igjen. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Ville først utført Clear CMOS. Det gjøres som regel ved å flytte en jumper på hovedkortet, eller ved å ta ut batteriet. Sjekk manualen for ditt hovedkort. Hvis dette ikke hjelper, oppgrader BIOS, og så Clear CMOS igjen. LOL.. hvorfor så tungvindt ett sånn feilmelding kan komme på grunn av noe så lite som turtallet på cpu vifta.... det skjedde med meg Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) LOL.. hvorfor så tungvindtett sånn feilmelding kan komme på grunn av noe så lite som turtallet på cpu vifta.... det skjedde med meg Fordi han ikke har greid å identifisere hva som skaper feilen. Han får da nullstilt BIOS-innstillingene, og da forhåpentiligvis også fjernet den innstillingen som skaper feilmeldingen. Clearing av CMOS tar hverken mye tid, eller er komplisert. Fem minutter på Clearing av CMOS, tar ofte mindre tid enn å lete etter en feil innstilling i BIOS. Jeg har også sett tilsvarende feilmelding etter BIOS-oppgradering, og som ikke forsvant før Clearing av CMOS. Det at du fant din feil, betyr ikke at det er samme feilen hos han. Edit: RaW_DeNiM: Foreslår at du bruker postene dine til konstruktive løsningsforslag, ikke til å kritisere andres løsningsforslag, med mindre de er direkte feil. Sjekk Retningslinjenes punkt 1 i menyen til venstre. Endret 9. november 2004 av sofTest Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Går det ikke an å reste Bios med å holde in "Insert" knappen da ? Jeg gjør det på mitt Abit IC7-g Hovedkort. Prøv det vis du ikke vet hvor du skal clear Cmos på hovedkortet. Lenke til kommentar
guge Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Lachrymol, kan du beskrive maskinen din? Hva slags hovedkort har du? Hva slags prosessor, psu, skjermkort, disker o.s.v. har du? Jeg synes feilmeldingen høres ut som om du har dårlig spenning på noe eller lavt turtall på en vifte. Kan du skrive opp hvilke spenninger og turtall du leser ut av BIOS-programmet? Det er lettere å hjelpe folk hvis man får litt detaljer. Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Godt poeng. Har et Asus A7V600-x HK med Athlon XP2600+ Brukte tidligere et Ti4200 kort og har nettopp fått meg et 6800 Ultra. Samtidig med dette byttet jeg også PSU fra et 230W Chieftec til et 400W Q-tec. Feilmeldingen har vært konstant gjennom alle disse konfigurasjonene. Tror det kan være noe med spenningen som noen sier her Ved oppstart kommer det jo opp noen spenninger +3,3, +12 osv (husker ikke nøyaktig, for jeg sitter ikke ved den maskinen for øyeblikket). Jeg la merke til at alle vediene var over det tallet det stod + foran, bortsett fra den ene. Husker ikke helt hvilken, men jeg skal komme tilbake med det. Vet ikke om dette hjelper til noen mere vettuge svar enn så lenge? Lenke til kommentar
guge Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Det kom en ny BIOS 9. september i år. Har du flashet med den? Du finner den på ASUS.COM.TW. For alle som følger denne tråden: Manualen. Feilmeldingen du får er beskrevet på side 60 i pdf-fila. Det ser ut som om det må være enten temperatur på CPU eller MB (usannsynlig ved oppstart), turtallet på en vifte eller spenningsnivået. Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Nei, har aldri flashet BIOS. Hørt man strengt tatt ikke burde gjøre det hvis det ikke er noe galt med systemet, men det er jo forsåvidt det det er, hehe. Oppdatering som kom i juni: Fix some CPU fan may cause showing CPU fan speed too low warning message during POST. Kan jo virke som det vil hjelpe å oppdatere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå