LittOmAlt Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Har tenkt å kjøpe meg en P4 3,2 GHz prescot 478 sokkel. Det jeg lurer på er om det er mulig å kjøpe en slik intel prosessom som ikke er låst. Den jeg har i dag(1,8) er låst, tror det er FSB. Så det jeg i praksis lurer på er om noen av dere vet hva jeg mener og vet hvor jeg kan kjøpe en slik prosessor som ikke er låst? Takker Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Tja. Har du rett HK så kan du jo låse den opp nedover. Ellers kan du vel få tak i en ES (lykke til liksom) spom har litt flere valgmuligheter som regel. Men sånne fins ikke i butikker Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 stort sett alle nye hovedkort fra asus, fra p4p800 serien og oppover tror jeg har støtte for dette idag.. Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 (endret) takker for svar, men jeg skjønner ikke hva svarene betyr. 1) Jeg skal ikke klokke nedover 2) Hovedkortet er et Abir IC7-MAX3 som er et overklokkingskort 3) Hva mener du Veritas med "Ellers kan du vel få tak i en ES (lykke til liksom) spom har litt flere valgmuligheter som regel. Men sånne fins ikke i butikker " Hva er ES og hva er spom? Finnes dette å få tak i? Så nå sitter jeg og lurer Endret 8. november 2004 av LittOmAlt Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 prøver meg på nr 3. ES betyr noe sånt som Engineering Sample eller noe liknende. Det er vel en tidlig utgave som gjerne ble sendt til test før de ofisiellt ble sluppet og sånne ting. De er nok ikke å oppdrive, hvis ikke du kjenner noen i bransjen. Spom er nok bare en skriveleif.. skulle nok ha stått som der ja.. Lenke til kommentar
wim Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Svar på nummer 1: FSB'en er ikke låst, men multiplikatoren. Hvis du setter ned multiplikator kan du sette opp fsb og få prosessoren til å kjøre på samme hastighet, mens RAM kjører på raskere (ettersom den er styrt av fsb og ikke multiplier). Endret 8. november 2004 av wim Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Hvordan låser jeg opp multiplikatoren på en P4 3GHz NW? Hvis det går ann. Tegnetrikset fra gamledager fungerer vel ikke lenger? Endret 8. november 2004 av hifiking Lenke til kommentar
camxer Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hvordan låser jeg opp multiplikatoren på en P4 3GHz NW? Hvis det går ann. Tegnetrikset fra gamledager fungerer vel ikke lenger? Det er jo låst. det er bare FSB su kan skifte på. Edit: På asus sine hk kan du stille den nedover... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå