Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

F@H Hardware.no pushes ned på listene! Hjelp!

Anbefalte innlegg

[edit: la til litt i andre paragrafen, i en parantes, for de som ikke vet hvor lite 2000 poeng er.. :)... og så en Leif]

Heisann!

Til alle de som er med fremdeles, en stor takk!

Mange har vel hørt om laget allerede, men for de som ikke har det, så anbefaler jeg å lese første posten i DENNE tråden.

Saken er att vi ligger på 44 plass men siden i sommer en gang når vi toppet, så har vi fått flere og flere innaktive medlemmer, og nå er det alltså lag som kommer bak oss som kryper sakte men sikkert inn på ryggen på oss. Det handler bare om 2-3 tusen poeng mer pr. dag, men det er nokk. (Jeg produserer over 200p/dag med min datamaskin, så alt vi trenger er ca. 10 maskiner til som går 24/7, eller bedre maskiner, eller.. dere forstår. Poenget er at det ikke er ubetydelig med f.eks. 1 P-III 900 maskin eller 1 maskin til uansett. Alle monner drar, og 2000 poeng er -ikke- mye på lagbasis. HW produserer over 20 tusen poeng pr dag for tiden. Så, kom igjen!!)

Selv kan jeg ikke helt forstå hvorfor de fleste av de som slutter slutter. Jeg innstallerte programmet, følgte ivrig med de første ukene, ble trøtt på å følge med og "glemte" bort programmet helt. Når maskinen kjører, kjører F@H, og jeg har alldrig merket noe negativt av den grunn. Har til og med spillt spill der jeg har glemt å stenge av F@H, dog inte Doom3 eller liknende. Men selv om man vil skrue av for spill/video- lyd- redigering så er jo det så enkelt som å åpne FireDaemon og trykke "stop".

Dette er en oppfordring til all dere

• som allerede er med
  • som har vært med men slutta
  • som har tenkt på å være med men alldrig gjort noe med det
  • til alle som ikke visste at de kunne være med

start/fortsett (igjen) idag og hjelp Team HW oppover listene!

Svar på stort sett alle spørsmål kan man se på a) den første posten i tråden ovenfor eller b) ved å søke i den (gigant) tråden.

Skulle man allikevel være extremt lat, så KAN man jo alltids prøve med å poste spørsmålet her også, men da er det jo ikke sikkert at man får svar.. :whistle:

For de som vil se hvordan Team HW gjør det på verdensbasis, dette kan man enkelt og fint gjøre på DENNE siden.

Endret av Dargar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner heller ikke hvorfor de som har installert folding slutter. Det er jo bare å la det stå å putre for seg selv. Er det problemer ved spilling eller annet er det bare et par tastetrykk for å stoppe klienten i Fire Daemon.

Dersom en kjører dual oppsettet er det bare å skrive:

net stop folding@home1 og net stop folding@home2

i start-kjør (husk å skrive net start folding@home1/2 etterpå)

Lenke til kommentar

Flott post, håper den skaffer oss flere medlemmer!

Har erfart at det ikke er lett å overtale folk til å bli med på dette, dvs folk som ikke har hørt om prosjektet før. De fleste er generelt skeptiske til å dytte hva som helst inn på PC-en. Jobber iherdig med å få med venner og bekjente, men det er vel bare en eller to som har installert det.

Prosjektet er jo glimrende og det koster ingenting, men savner noen små ''gjennombrudd'' eller hvert fall noen resultater fra Stanford. De har jo holdt på noen år nå.

Min motivasjon er uansett at vi en dag om ikke lenge får høre på nyhetene at Folding@Home har kommet med banebrytende forskningsresultater eller noe lignende. Det hadde vært gøy det! Og jeg har seriøs tro på at det kan skje... Håper flere blir med eller starter opp igjen, laget trenger det nå.

Lenke til kommentar

Er en av di som lastet ned programmet men som aldri kom ordentlig i gang da jeg fikk en del feilmeldinger av Prime95 når jeg drev og testet stabiliteten og satte ikke i gang pga den grunn.

Nå derimot har jeg løst stabilitetsproblemene og kjører folding@home , kan godt være at jeg lar det gå i bakgrunnen en god stund.

Lenke til kommentar

Se det se det!!

Bare med de få nye medlemmene burde vi være godt på vei mot de ekstra 2000/dag som vi trenger for å holde konkurentene unna vår plassering!

Ypperlig!

Takk takk takk!

Og når det gjelder motivering, så tja, det går til forskning, og forskning tar tid. Det at jeg hjelper er motivering nokk for meg, men jeg er enig i at det hadde vært fint med små "del-mål" og "del-resultater" fra Stanford for å holde innteressen oppe.

Er allerede kjempe fornøyd med responsen på denne posten!! Takk!

Lenke til kommentar

Flott at flere blir med på F@H, kanskje så tar de som er inaktive seg selv i nakken og starter opp på nytt, man taper jo ingenting på å bli med på dette og desuten så går jo varmen som cpu utvikler til oppvarming av huset i disse kalde vinterdagene så ingen unnskyldning der heller.

Kom igjen, dette er jo bare moro det :thumbup: .

Lenke til kommentar
tja. får kanskje gjere comeback eg og da.

grunnen til at eg slutta, var fordi eg mistenker f@h for å ha drept hovudkortet mitt, men eg får vel kanskje gi det ein ny sjanse.

I så fall så var det jo varmen som drepte hovedkortet, ikke F@H, men det var sikkert det du mente.

Dersom man er usikker på kjølinga til datamaskinen så bør man jo holde et øye på temperaturen etter at F@H har kjørt noen timer da.

Selv har jeg akkuratt satt opp Zalmanns Reserator på maskina. Den har kjørt ca. 2 døgn nå og temperaturen på CPU har nått 57.5C. Venter i spenning, men tror at den kanskje når 59C før den har stabilisert seg helt. (GPU'en kjører på samme vannkjøling da.)

Når CPU'en kjører 100% store deler av tiden (alltid) så blir det varmere enn det man er vandt til, så hold et øye de første timene. Bruk gjerne et monitor program som kjører shut-down om tempen går over "vanlig F@H temperatur +15C".

Lenke til kommentar

Flott post, vi trenger oppmerksomhet rundt dette. Jeg har vært med en stund, men pga en ikke fullt så oppegående maskin har jeg ikke den store produksjonen. Men alle monner drar, og bare noen få aktive brukere til vil gjøre underverker. Vi er nesten 1000 stykk på lista, og jeg har tro på at vi kan bli temmelig store, men vi trenger å reklamere for det, og ikke bare på hw.no.

Dere som har egne datarelaterte hjemmesider o.l, vurder å lag en artikkel eller en link til den store tråden, samt artikkelen på hw.no. Reklamer i andre fora og verv nye medlemmer. Installer F@H på maskina til mora di og alle maskiner du har tilgang til.

Lenke til kommentar

Da har jeg meldt meg på med en pc. Tar den andre på hybelen senere.

Hvordan lastes resultatene opp? På jobb ligger vi bak et ganske strengt nettverk. Er det mulig å anngi egen proxy server som det skal gå via? Jobber på data avd, så vet hvordan man går rundt, men er det mulig? Det vil nok ikke gå med den som er anngitt i IE.

(Styrer ca. 1000 pc'er, skulle lagt inn på de å fått fart på sakene :) (spørs om jeg ikke hadde fått noen reaksjoner da :D ))

-Trond

Lenke til kommentar

Lord Hassan: Du kan jo gå inn å sette at CPU skal kjøre på 80% ca f.eks, da genereres det ikke like mye varme, men man fortsatt er med å bidrar. Selv har jeg også fått opp maskinen på jobben, så har 2 aktive CPU'er + har planer om å bytte ut denne hjemme PC'en til en AMD 64 - 3500+ tenker jeg om ikke så alt for lenge. Samboeren bytter da ut sin P3 med denne som jeg har her nå P4 2,0Ghz@2,5.

Men til trådstarter, takker for å blese litt liv i F@H igjen! Få dette inn på så mange Pc'er som mulig, overtal kompiser og familie som har en PC som står på veldig mye. :)

Lenke til kommentar

Var inne på oversiktssiden for teamet nå, og ser at vi har levert fra 800 og noen og førti prosessorer de siste 50 dagene... Det er latterlig dårlig når man tenker på at det faktisk er over 900 medlemmer, hvorav mange kjører med flere cpu'er... Antallet passive brukere er skremmende høyt! Bra med slike påminnelses-tråder som denne her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...