MrG Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Min tidligere erfaring med video kamera (digital8 og diverse dv) i +/- kr 10.000 klassen har vært at de alle gir svært grove og mye støy når man filmer innendørs i med litt dempet belysning. Jeg er typisk familie fotograf, og ønsker et video et lite dv kamera som også kan brukes i "dempet" belysning. Antall megapixler til stillbilde foto er overhode ikke interessant, til det bruker jeg digitalfoto apparat. Kriteriene mine er da at kameraet er lite nok, gode videoegenskaper inne/ute og pris. MrG Endret 9. november 2004 av MrG Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Sitter i samme situvasjon som deg....nettopp kjøpt meg et Canon MV750i. Ubrukelig innendørs. Så det leverer jeg inn igjen i dag. Trenger også en enbefaling til et kamera som egner seg til innendørs bruk. Men i prisklassen 6000 kr. Jeg har fått tips om at Sony er flinkere med innedørs og dårlig lys. Men det går vist utover fargene. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Slettet Dobbelt postet Endret 8. november 2004 av Cyprez Lenke til kommentar
MrG Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Hallo, ingen som har noe som helst og bidra med Lenke til kommentar
Michael JVC Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hei Vil anbefale deg å titte på egenskapene til GR-DX serien til JVC som har linser med F1.2 styrke , samtidig så er det et støyreduksjons filter i disse kamera spes med tanke på filming i dunkel belysning. Lenke til kommentar
Kadra kadabra Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 De nye jvc'ene og særlig de nye sonyene (hc40 og oppover ikke noen av de under) er bra kameraer. Når det gjelder jvc er jeg generelt tvilsom til hva man får av dem i forhold til andre merker til samme pris. Men det gjelder nok i stor grad de norske forhandlernes avtaler og marginer med jvc. Sony hc40 er kjørt langt ned i pris i de store norske kjedene. Lenke til kommentar
MrG Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 takk for gode innspill. Er det noen som vet om 3ccd kameraer er generelt bedre på dette området? Panasonic sin gs400 virker fristende. MrG Lenke til kommentar
geokri Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 3ccd er dårligere i lav belysning. 3ccd er laget for proffe fotografer, og de har mye lys tilgjenglig. Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 3ccd er dårligere i lav belysning. 3ccd er laget for proffe fotografer, og de har mye lys tilgjenglig. Det går ikke å generalisere slik, dersom du ikke sier noe om forutsetningene. 3ccd er dårligere i svak belysning, sammenlignet med 1ccd med samme fysiske størrelse og samme optikk (lysstyrke). 3ccd-kameraer har ofte bedre optikk, men ikke alltid, og etter det jeg har lest er Panasonics gs400 litt bedre enn Sony PC350 i svak belysning. (test hos camcorderinfo) Det skal jeg snart få prøvd. GS400 er på vei fra nettbutikk, mens PC350 er handlet hos Elkjøp. Vinneren slipper å få kamera i retur! JVC DX57 var veldig bra i dårlig lys og har stor skjerm, men jeg likte dårlig lyden og zoomknappen på kameraet. Lenke til kommentar
MrG Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 fishlake, jeg ser virkelig frem til å høre hvem som slipper og få retur på kamera. Jeg har vurdert akkurat de samme 2 kameraene, så jeg håper du vil dele den erfaringen du sitter igjen med Jeg begynte forøvrig og sikle litt når jeg så prisen på gs400 i USA contra her på berget... MrG Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Det er ikke meningen å drive forhåndsdømming, men PC350 ligger litt dårlig an. Jeg har prøvd et Panasonic GS120, og det falt gjennom pga dårlige egenskaper i svak belysning. Ellers var det et greit kamera på de fleste områder, og GS400 har etter det jeg kan se mye til felles med GS120. Sony PC350 er bedre enn GS120, men lyden er mye dårligere. Der er det nok påkrevd med ekstern mikrofon. Ellers er jeg ingen stor fan av at alle innstillinger på død og liv skal inn på menyer, som man attpåtil må velge fra en berøringsskjerm. Men - PC350 tar gode bilder, er veldig hendig, og har det meste man behøver. Jeg liker ikke "bunnlading" av kassetten, men det er ikke så ofte jeg bytter tape at det er avgjørende for valget. PC350 har også en ikke ubetydelig prisfordel (3-4.000,-), dersom man holder seg til norske butikker. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg er typisk familie fotograf, og ønsker et video et lite dv kamera som også kan brukes i "dempet" belysning. Du bør være klar over at 'lite' og 'bra i dårlig lys' er to motstridene krav. Jo mindre objektivet er, desto mindre lys vil det slippe inn, og kvaliteten blir dårlig i dårlig lys. Kvaliteten på bildebrikken vil selvsagt påvirke videre, men en god bildebrikke kan aldri kompensere for manglende lys. En dårlig bildebrikke vil gjøre situasjonen værre. Med andre ord, spør deg selv om bittelite er et krav, og om du kanskje burde kikke på noe litt større rent fysisk. Jeg kan desverre ikke anbefale noen gode brikker, det har jeg ikke oversikt over. Les tester på nett. Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Sony PC350 leveres tilbake og Panasonic GS400 beholdes. Panasonicen har etter min mening litt bedre egenskaper i dårlig lys (PC350's autofokus "jager litt" i svak belysning), og har i tillegg en søker man kan trekke ut og vippe opp. Dette går mye på vane for vår del, siden vi har hatt 2 forskjellige Sony DV-kamera siden 1996 med denne "egenskapen". Sony PC350 er så pass mye hendigere og lettere at vi egentlig kunne tenkt oss begge, men det blir dyrt og i tillegg, lite praktisk når man skal legge filmen(e) over på DVD. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Noen som har noen formeninger om hvordan GS-120 vil klare seg til hobby filming? Kommer mest til å filme i ski bakken og familie filming inne. Leste på http://www.camcorderinfo.com om kameraet og tror man får ganske mye for pengene. Koster ca 7500 på elkjøp nå. Er det verdt pengene? Ken8 Lenke til kommentar
tango82 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 kjøper et GS120 cam +fisheye & vidvinkellinse +bag til ca 6000 eks moms på Nomatica. De er ganske slappe på levering, og regner med at det tar en god stund (2-3 uker) før jeg får kameraet, men billig er det! Skal si ifra når jeg mottar kameraet og hvor lang tid det tok Lenke til kommentar
tango82 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 kjøper et GS120 cam +fisheye & vidvinkellinse +bag til ca 6000 eks moms på Nomatica. De er ganske slappe på levering, og regner med at det tar en god stund (2-3 uker) før jeg får kameraet, men billig er det! Skal si ifra når jeg mottar kameraet og hvor lang tid det tok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå