Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bare ledninge eller selve inngangen?

Anbefalte innlegg

har hatt noen problemer med internetten her på den nye pc'en min. brått en dag sluttet internetten å virke, og "en nettverkskabel er koblet fra" meldingen som kommer hvis en kabel er koblet fra. men kablen var ikke koblet fra. så jeg tok den ut å satte den inn igjen så gikk alt fint. men så skjedde dette oftere og nå vil ikke pc'en koble i det hele tatt.

kan det være selve nettverks inngangen til pc'en som ikke virker eller er det ledningen?

alle drivere er skikklig installert.

har dessverre ikke fått testa med noe ny kable enda :(

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd lignende før. Trodde først det var kabelen, men fant til slutt ut at det var nettverkskortet som var ødelagt.

*edit*

Kan jo selvfølgelig bare være dårlig kontakt på kabelen også :thumbup:

Endret av iEYE
Lenke til kommentar

Mange muligheter for at integrert nettverkskort ryker, statisk elektrisitet, en dårlig loddet kontakt på kortet...

Jeg ville testet med en annen kabel og deretter reklamert på kortet hos selger dersom det fortsatt er innenfor garantitiden og kabelbytte ikke løste problemet.

Lenke til kommentar

fikk pc'en(altså hovedkortet også) 29september fra psdata, altså er har jeg fortsatt garantien. men koster det ikke mer å sende det tilbake å få sendt et nytt enn å kjøpe ett helt nytt nettverks kort? det koster vel ikke mer enn noen hundrelapper?

http://www.psdata.no/ps.asp?it=107509&mlevel= dette hovedkortet har jeg nå. altså med et intrigrert gblan nettverks kort

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

hva med dette?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=101007&view=detailed

bruker ikke pc'en til annet enn surfing, spilling og lan parties

det burde virke bra det eller?

(det skal i pci slotten ikke sant?)

det som er rart med alt dette er at det virker som om kortet bare sluttet å virke uten vidre. jeg har ikke fikla med det, og jeg er den eneste som kommer i nærheten av pc'en ;)

kan slikt utstyr virkli bare ryke uten vidre?

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...