Gå til innhold

Batch-scanneprogram? Finnes det?

Anbefalte innlegg

Finnes det et program som lar bildene går rett fra scanneren og til en ferdig lagret fil på harddisken?

Skulle gjerne sluppet å ta omveien rundt "lagre som".

Slik det er nå bruker scanneren en viss tid på å sende bildet til minnet, og så må jeg etterpå lagre som, og så sitte og glo på at maskina lagrer fila. Hvis scanneren derimot sendte bildet direkte til fila, lukket den og gav den et systematisk navn, så hadde jeg nok spart en god del tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker alltid Ulead Photo Explorer når jeg skanner. Den kaller opp twain-driveren for å skanne, men lagrer bildene etterhvert uten at jeg behøver å angi noe. Det er innstillinger for hvor bildene skal lagres og hvordan de skal tildeles navn.

Men jeg tror de fleste program for å administrere bilder, har samme mulighet til å lagre direkte fra twain-driveren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heh, det verste er at det er en scanneknapp på selve scanneren som ser ut til å virke helt greit. Da får filen et navn som heter "save001", og det er bare å lukke vinduet iallefall. Har ikke rukket å se om den virker tilfredsstillende, men ting kan tydet på det.

Irfanview bruker jeg ellers mye, men jeg fant aldri noe batchscanning der. Kanskje det er en ny versjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...