mbst Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Får en del bakgrunnssus når jeg tar opp analogt til minidisc-spilleren min. Tror ikke dette nødvendigvis bare skyldes at jeg tar opp analogt, men også måten jeg tar opp på. (Det er mulig jeg tar feil!) Hvilke innstillinger er best å bruke for å eliminere suset? Tenker da spesielt på voluminstillinger på henhodlsvis lydkort og MD-spiller under opptak. Suset høres som et konstant bakgrunnssus ved opptak og avspilling, særlig når musikken er i de lavere (stillere) partiene. Har følgende: -Soundblaster Audigy Player -Sony Minidisc MZ-R700 -Vanlig analog kabel Suset forekommer både når jeg spiller av på mine Koss SportaPro hodetelefoner og når jeg kobler MD-spilleren inn på mine Klipsch ProMedia-høyttalere. Både hodetelefonene og høyttalerne er av høy kvalitet, så tror ikke suset oppstår på grunn av dem. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Nå er det lenge siden jeg har brukt md'n min, men ettersom jeg husker, er det lurt å skru ned volumet fra pc'n for så å forhøye det på md spilleren.. Og for all del, husk å demp ALLE unødvedige lydkilder i lydkontrollen! Det kan godt være at du har en microfon ting eller noe som summer i bakgrunnen. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 (endret) noe Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
mbst Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 Takker for tipsene, men mic'en var på "mute" fra før.. Og hvis jeg setter opp lyden på MDen og ned på PC-en blir bare suset mer hørbart.. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 ok... da var det omvendt :smile: Husker jeg gjorde en av tingene så ordnet det seg for meg... Suset kan også komme fra mp3'ene dine.. det finnes mange kopier med dårlig kvalitet på nettet. Prøv å kopier direkte fra cd-romen til md.. får du suset da også? Lenke til kommentar
mbst Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 Det er i hvert fall ingenting galt med filene. Jeg har rippet dem selv, 192Kbit VBR-filer. Får nok bare rett og slett prøve meg frem med litt lydjustering tenker jeg. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå