Gå til innhold

konge OC PC til 9000

Anbefalte innlegg

edit: etter litt lesing har jeg kommt fram til at 939 er bedre enn 754 med tanke på 90nm teknologi og overklokking

bygger pc til et søskenbarn, den skal brukes til mest spilling og litt OC. Jeg lurer litt på hvilke ram brikker som er å anbefale til s-939 hvilken hastighet??? er ballistix pc 4000 et bra valg istedenfor 3200 siden fsb må opp en del???

Dette er opsettet Handlevogn

prosessoren står i underteksten eller link her

ellers så har vedkommende maxitower stående...

Hadde vert kjekt med litt hjelp her, andre forslag, forbedringer, mer for penga..... :hmm:

Det bør ikke overstige 9k :)

Endret av B166ER
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som kan kommentere dette oppsettet litt???

Kjekt med litt konstruktiv kritikk, eller er ingen våkne :D

Det finnes iallefall mange på dette forumet med mye mer kunnskaper enn meg, så litt hjelp fra dere hadde hjulpet meg veldig med tanke på en avgjørelse :) *smiske smiske*

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, du kan sette ram'n til å kjøre på 5/6 el 2/3 av "fsb" uten å tape omtrent noe som helst ytelse. s939 har allerede veldig mye båndbredde pga dual channel og integrert minnekontroller.

Jeg hadde alltid gått for 2x512mb billig ram fremfor 1x512mb dyr ram. I det du swapper til disk pga 512mb ram vil maskinen med 1gb ram være 50x kjappere... ;)

Ang. disk så er ytelsesforskjellen i praksis (spill, windows oppstart osv) nesten lik null. raptor 74gb vs 3 år gammel 7200rpm disk = 39 vs 44 sekunder på å laste et spill...

Skjermkortet der den definitivt viktigste komponenten i en maskin idag... 6800le er svært bra hvis man får brukt 12-16 pipelines.

Lenke til kommentar

takk for gode inspill, harselv dårlig erfaring med billig ram (har selv 1gb ocz premier) synes det yter dårlig og er en klar begrensing i mitt system (tror jeg), da jeg må klokke cpu opp med MP og lav fsb. Men så har jeg ikke prøvd med mer enn 2,7volt på heller da. Så jeg vet ikke helt, noen andre som mener billig ram er bra nok???

Med en 512 brikke er det jo rimelig greit å oppgradere seinere. men jeg må jo inrømme at jeg er litt usikker da jeg ikke har allverdens med OC erfaring.

Jeg tror heller iikke det er aktuelt å kjøpe en dyr HD, for å oppnå en marginal ytelsesforskjell, men en 8mb disk koster vel ikke så mye mer så jeg bytter ut disken nå med en 200gb fra samme produsent

Endret av B166ER
Lenke til kommentar

Har muligheten for å skaffe dette oppsettet for ca. 8500, det er jo ganske billig, men vil det være mye mer for penga enn amd opsettet?

HP 770.no

Microsoft® Windows® XP Home Edition

intel560 3,6 GHz

DDR-SDRAM

1GB vet ikke hvilken

Intel® 915P-express brikkesett

320 GB (2x160 GB)

DVD-stasjon x2

7 USB 2.0-porter (3 foran); 2 FireWire-IEEE-1394-porter (1 foran); Lydporter foran; Videoinngang foran

TV-utgang

Creative Sound Blaster® Audigy® 2 ZS

1 PCI-Express 16x

x600pro 256mb

trådløst nettverk

Begge oppsettene er uten skjerm....

Jeg synes det ser ut som om amd opsettet vil yte noe bedre etter litt overklokking, også er jo grafikkortet mye bedre. Men er det noen som mener jeg burde kjøpe HP'en??? det følger jo med veldig mye stasj der da... :hmm:

Endret av B166ER
Lenke til kommentar
Har muligheten for å skaffe dette oppsettet for ca. 8500, det er jo ganske billig, men vil det være mye mer for penga enn amd opsettet?

HP 770.no

Microsoft® Windows® XP Home Edition

intel560 3,6 GHz

DDR-SDRAM

1GB vet ikke hvilken

Intel® 915P-express brikkesett

320 GB (2x160 GB)

DVD-stasjon x2

7 USB 2.0-porter (3 foran); 2 FireWire-IEEE-1394-porter (1 foran); Lydporter foran; Videoinngang foran

TV-utgang

Creative Sound Blaster® Audigy® 2 ZS

1 PCI-Express 16x

x600pro 256mb

trådløst nettverk

Begge oppsettene er uten skjerm....

Jeg synes det ser ut som om amd opsettet vil yte noe bedre etter litt overklokking, også er jo grafikkortet mye bedre. Men er det noen som mener jeg burde kjøpe HP'en??? det følger jo med veldig mye stasj der da... :hmm:

usj hp pcer erke til og stole på, du tjener mye på og bygge selv og nå er a64 et meget klokt valg etter pris og ytelse, du kan jo prøve deg på http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2343 :)

Lenke til kommentar

Du kan jo ta en titt på denne. Fra databutikken.no

Bestillte selv denne i dag.

Asus A8V Deluxe K8T800Pro 4DDR

AMD Athlon64 3500+ 2200MHz/2.2GHz 512kb Socket939 + Zalman cpu-cooler

Kingston KVR400X64C3A/512 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb)

Seagate Barracuda ST3200822AS 7200.7 200Gb

GeCube Radeon 9600XT 128Mb

CO-Zorro MidiTower black ATX

Antec True Power 430W ATX

kjølepasta

Totalt inkludert frakt: 8959

Lenke til kommentar

takk for svar, er selv litt skeptisk til hp, men man fikk jo mye for penga. Går nok for å bygge selv da amd yter bedre enn intel nå til dags...

Pitbullo: -skjermkortet du har satt opp er jo ræva:) (no offense), tror nok det blir 6800le, skal klokkes.... 3000+ 90nm håper jeg å få til å yte bedre enn 3500+ (da jeg tror denne er byggd med130nm)

Kjølepasta å småting har jeg, blir kansje zalmann som pitbullo nemner, men har ikke bestemt meg ennå....

går for 512 ram til å begynne med, kjøpe mer etter jul når jeg får stipend:) er fatti student:(

flere innspill mottas med glede

:D

Lenke til kommentar

Leste bare kjapt gjennom posten her, men det er det samme om du velger Ballistix PC3200 eller PC4000. De har samme brikker, det eneste som skiller er SPD timings. Mao. PC3200 kjører klarer PC4000 hastighet med samme timings.

Skal pcen overklokkes bør du helst kjøre med lavest mulig timings.

Har selv testet 512MB Ballistix brikker og de klarer 2.5-2-2-5 1T opp til 250mhz (500mhz DDR/PC4000) med standar spenning.

Sånn generelt bør du velge en P-ata disk. Da er du garantert å ikke få problemer ved overklokking. Vist du velger riktig hk, så er det heller en fordel med s-ata.

Dette får du se selv. 8MB cache er et "must".

Endret av RansoM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...