Gå til innhold

Vurdering - Trenger menyhjelp, se siste post

Anbefalte innlegg

Da er det klart for enda en fisk fra meg. Dette er den 7,8,9-ende fisken som jeg har laget den siste tiden, ingen av dem har det blitt HTML-versjoner av. Denne har jeg tenkt å fullføre, men først trenger jeg litt kritikk fra dere.

Jaja, ikke så mye mer å si: Her er link.

Takker for alle svar

- gordito

Endret av gordito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nydelige farger, NYDELIGE, og ikke minst behagelige.

Føler du kan gjøre mer ut av typografien. Større linjeavstand, bedre markerte overskrifter..

Pene meny-linker, men jeg føler jeg har sett det før. Bare ett par ganger da kanskje, jeg har sett andre slags menyer mange flere ganger for å si det slik.

Litt usikker på den teksten som stikker ut av rammene, om det ble pent eller ei. Også lurer jeg på hvordan du skal løse det om det blir mye innhold. Kommer da menyen under alt..?

Lenke til kommentar
Føler du kan gjøre mer ut av typografien. Større linjeavstand, bedre markerte overskrifter..

Typografi har jeg faktisk ikke peilig på, så der trenger jeg tips

Pene meny-linker, men jeg føler jeg har sett det før. Bare ett par ganger da kanskje, jeg har sett andre slags menyer mange flere ganger for å si det slik.

Har brukt de selv for et par måneder siden, ble aldri noe html versjon av den though. Blir artig for mine minimale kodekunnskaper å lage den menyen. Menmen. Den tid, den sorg.

Litt usikker på den teksten som stikker ut av rammene, om det ble pent eller ei.

Teksten som stikker ut av rammene er der for å bryte litt med den ellers dønn rette formen på siden, tror jeg beholder det på den ene siden ihvertfall

Også lurer jeg på hvordan du skal løse det om det blir mye innhold. Kommer da menyen under alt..?

Det punktet er jeg faktisk veldig usikker på. Kanskje jeg kommer til å snu siden opp ned, slik at menyen forblir i toppen.

EspenDL: Takk for det ;)

Takker for svar

Endret av gordito
Lenke til kommentar

vakker sak det der, men frykter nok at du blir nødt og snu den på hodet ja visst den skal være nogenlunde brukervennlig! :)

liker teksten som stiker utenfor og bryter opp, får du til det blir det bra. kunne vært en litt spenstigere font dog.

Lenke til kommentar
vakker sak det der, men frykter nok at du blir nødt og snu den på hodet ja visst den skal være nogenlunde brukervennlig! :)

liker teksten som stiker utenfor og bryter opp, får du til det blir det bra. kunne vært en litt spenstigere font dog.

fant ingen font som passet så mye bedre, skal lete litt til.

Uansett, nå er den opp ned --> sapphire v1.1

Edit: Et par nye versjoner v1.2 og v1.21

Endret av gordito
Lenke til kommentar

1.1 og 1.2 var de peneste IMO. Ellers er designene rett og slett nydelige, og det er vel bare én ting jeg reagerer litt på. Så vidt jeg vet er safirer blå, mens denne siden er limegrønn. Jeg forventet virkelig en blå side, så jeg ble litt paff da jeg så den var svart og grønn. Men fargene er nydelige. :)

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet er safirer blå, mens denne siden er limegrønn. Jeg forventet virkelig en blå side, så jeg ble litt paff da jeg så den var svart og grønn.

Den er blå, ihvertfall hos meg. Har tatt blåfargen fra et bilde av en safir. Kanskje den er litt mørk men hadde en lysere før, det ble ikke så bra.

Grunnen til navnet Sapphire edition: Det har noe med hvor jeg fikk inspirasjonen fra. Jeg tenkte først på en lime og at jeg måtte bruke en lime-aktig farge. Så tenkte jeg på hva jeg som oftest bruker lime i, jo Gin Tonic. Så tenkte jeg på at jeg som oftest bruker Bombay Sapphire og at blåfargen på den flasken er sykt fet, så jeg søkte på "sapphire" i google. Da fikk jeg opp en safir og fra den tok jeg blåfargen.

Siste tingen jeg tenkte på var at jeg har kommet til v8.0 på siden og at jeg derfor burde finne på et annet "tillegsnavn". Og vips så ble det "sapphire edition" ;)

Det med typografi må jeg lære meg, da jeg har absolutt ingen aning. Noen websider med info? (Har ikke sjekket tråden over her, men spør likevel ;))

Edit: Retting.

Endret av gordito
Lenke til kommentar
Eneste jeg ikke likte med desginet ditt, er at det er noe slikt jeg jobber med og.. angående fonter, trebuchet pleier å slå ann

Hvis du ser litt etter, så er det kun Trebuchet MS som er brukt ;) Men det er vel ikke akkurat bare fontvalget gutta mener med typografi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...