Gå til innhold

Guide til å lage DVD-image?

Anbefalte innlegg

Det var svært vanskelig å finne noe om dette på forumet...

Vet noen om en god guide for hvordan en på enklest mulig måte kan lage et image av en dvd-plate for så og kopiere den?

Hvilket program er best til å lage imaget med?

Tenker spesielt på kopibeskyttet materiale som man ønsker å ta backup av.

Kom med brukertips eller linker til aktuelle guider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nero skaper seg når innholdet på DVDen er beskyttet. Det finnes ikke en patch som kan fikse det?

Uansett: En guide til hvordan en kan ta sikkerhetskopi av egne DVDer bør kunne lages. En betaler penger for innholdet, og ikke selve disken. For å sikre innholdet mot riper som kan gjøre det uleselig, er det praktisk å bruke en kopi og la originalen stå trygt i coveret.

Lenke til kommentar
Nero skaper seg når innholdet på DVDen er beskyttet. Det finnes ikke en patch som kan fikse det?

Uansett: En guide til hvordan en kan ta sikkerhetskopi av egne DVDer bør kunne lages. En betaler penger for innholdet, og ikke selve disken. For å sikre innholdet mot riper som kan gjøre det uleselig, er det praktisk å bruke en kopi og la originalen stå trygt i coveret.

Viss det er egen DVD plate og ein vil ha en sikkerhetskopi av den ville jeg tro det letteste er å først bruke

dvd decrypter (kommer forbi de alle fleste beskyttelsene og legger dvd`en inn på dataen.

Nero til å lage image av filene.

Viss dette skulle bli for stort (som det sikkert blir) så ville jeg brukt DVD Shrink til å fikse størrelsen på DVD`en.

Peewee

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å kopiere dvd-plater i Noreg. Det er heller ikke ulovlig å diskutere lovlige programmer som kan brukes til lovlige aktiviteter her på forum. Til spørsmålet, jeg liker dvd-shrink, den kan kopiere, lage imager alt etter hva du stiller den inn til. Lastet ned den nyeste her om dagen, og den er yppelig. Du kan skrelle bort mye du ikke har bruk for i prosessen slik at du får bedre resultat på filmen.

Lenke til kommentar
Det er ikke ulovlig å kopiere dvd-plater i Noreg. Det er heller ikke ulovlig å diskutere lovlige programmer som kan brukes til lovlige aktiviteter her på forum. Til spørsmålet, jeg liker dvd-shrink, den kan kopiere, lage imager alt etter hva du stiller den inn til. Lastet ned den nyeste her om dagen, og den er yppelig. Du kan skrelle bort mye du ikke har bruk for i prosessen slik at du får bedre resultat på filmen.

Men grunnen som 100vis av andre sånne tråder er blitt stengt med:

"Kan LEDE til piratkopiering" ...

:hrm:

Edit:

Dette gjelder spesielt PS2 / Xbox spill....

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...