834HF42F242 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Det var svært vanskelig å finne noe om dette på forumet... Vet noen om en god guide for hvordan en på enklest mulig måte kan lage et image av en dvd-plate for så og kopiere den? Hvilket program er best til å lage imaget med? Tenker spesielt på kopibeskyttet materiale som man ønsker å ta backup av. Kom med brukertips eller linker til aktuelle guider. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Tror muligens dette strider i mot retningslinjene. Og det er iallefall feilpostet. Men ta en titt på http://www.dvddecrypter.com Som rippeverktøy og imagebrenneprogram har DVD Decrypter funket feilfritt for meg. Ellers har du http://www.videohelp.com og http://www.doom9.org Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Ja, det kan jo diskuteres. Men det er jo snakk om å ta sikkerhetskopier av informasjon på lagringsmedier... Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg bruker: Til og rippe: dvd decrypter Til og komprimere: dvd2one Til og brenne: Nero 6 Men du må kun ta backup av egne filmer, ellers er det ulovlig. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Jeg bruker:Til og rippe: dvd decrypter Til og komprimere: dvd2one Til og brenne: Nero 6 Men du må kun ta backup av egne filmer, ellers er det ulovlig. Hvis jeg heller vil splitte og brenne på 2 plater, finnes det da alternativer til dvdXcopy? Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Må ver enig her. Det ville vert GENIALT å fått en slik guide. jeg har bare et spørsmål. vil den guiden bli lovlig her på forumet?? siden de er veldig strenge på dette med piratkopiering osv. peewee Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 det er mulig å lage image av en dvd med nero 6 sin image recorder. det er ihvertfall den letteste løsningen. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Nero skaper seg når innholdet på DVDen er beskyttet. Det finnes ikke en patch som kan fikse det? Uansett: En guide til hvordan en kan ta sikkerhetskopi av egne DVDer bør kunne lages. En betaler penger for innholdet, og ikke selve disken. For å sikre innholdet mot riper som kan gjøre det uleselig, er det praktisk å bruke en kopi og la originalen stå trygt i coveret. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Nero skaper seg når innholdet på DVDen er beskyttet. Det finnes ikke en patch som kan fikse det? Uansett: En guide til hvordan en kan ta sikkerhetskopi av egne DVDer bør kunne lages. En betaler penger for innholdet, og ikke selve disken. For å sikre innholdet mot riper som kan gjøre det uleselig, er det praktisk å bruke en kopi og la originalen stå trygt i coveret. Viss det er egen DVD plate og ein vil ha en sikkerhetskopi av den ville jeg tro det letteste er å først bruke dvd decrypter (kommer forbi de alle fleste beskyttelsene og legger dvd`en inn på dataen. Nero til å lage image av filene. Viss dette skulle bli for stort (som det sikkert blir) så ville jeg brukt DVD Shrink til å fikse størrelsen på DVD`en. Peewee Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Doom9, som LarsC linket til, har en del guider på området. Jeg har ikke fulgt noen av guidene selv, men de pleier å vite hva de gjør der.. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Det er ikke ulovlig å kopiere dvd-plater i Noreg. Det er heller ikke ulovlig å diskutere lovlige programmer som kan brukes til lovlige aktiviteter her på forum. Til spørsmålet, jeg liker dvd-shrink, den kan kopiere, lage imager alt etter hva du stiller den inn til. Lastet ned den nyeste her om dagen, og den er yppelig. Du kan skrelle bort mye du ikke har bruk for i prosessen slik at du får bedre resultat på filmen. Lenke til kommentar
Heia Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Hvis jeg heller vil splitte og brenne på 2 plater, finnes det da alternativer til dvdXcopy? Rip med DVDDecrypter i file mode...Splitt til 2 dvd'er med IFO Edit.. Guide her: http://www.doom9.org/mpg/ifoedit-2dvdrs.htm Endret 8. november 2004 av Heia Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Det er ikke ulovlig å kopiere dvd-plater i Noreg. Det er heller ikke ulovlig å diskutere lovlige programmer som kan brukes til lovlige aktiviteter her på forum. Til spørsmålet, jeg liker dvd-shrink, den kan kopiere, lage imager alt etter hva du stiller den inn til. Lastet ned den nyeste her om dagen, og den er yppelig. Du kan skrelle bort mye du ikke har bruk for i prosessen slik at du får bedre resultat på filmen. Men grunnen som 100vis av andre sånne tråder er blitt stengt med: "Kan LEDE til piratkopiering" ... Edit: Dette gjelder spesielt PS2 / Xbox spill.... Endret 8. november 2004 av Caddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå