ggp Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Lurer på om dette kan bli et brukbart spill viss jeg forsetter med det. Seriøse kommentarer takk. Spillet ligner litt på super-mario - vell, ikke mannen Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Lurer på om dette kan bli et brukbart spill viss jeg forsetter med det.Seriøse kommentarer takk. Spillet ligner litt på super-mario - vell, ikke mannen Det kommer an på hvilke metoder du bruker for å definere objekter på brettene. Hvis du legger ut kildekoden så blir det enklere for andre å se hvordan du gjør det, og dermed er det enklere å si noe om det er lurt å fortsette på den måten du har gjort det til nå. Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Enig med kaffenils, og vil også legge til at fyren beveger seg litt fort - kanskje sette ned speeden litt? EDIT: Forresten, så kan du putte slike ting som dette inn i Visual Basic Roundup, men det er valgfritt Endret 8. november 2004 av opix Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Stilig, men kaffenils har rett, det er litt vanskelig å si noe om det uten å se koden. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 hmmmm.... kan minne litt om det gamle 64/amiga-spillet Manic Miner. Er vel litt uenig med noen av de andre her. Det er fullt mulig å gi en kommentar på videre utvikling av spill uten å måtte vite noe særlig om koden. Betinger jo selvfølgelig at du er ute etter innspill på spillidé og ikke trenger kodeteknisk hjelp til å komme videre. Så under forutsetning om det er innspill til spillidé for din nåværende spillmotor som er av interesse har jeg noen få kommentarer: 1) Finn mål og mening for spillet. Hva skal spilleren utføre? Hvor ligger vanskelighetsgraden. Eks. La målet være at mannen skal plukke opp små pakker. Noen pakker kan inneholde noe som endrer måten figuren oppfører seg på (hastighet, hvor høyt han hopper, hvor fort han detter ned, kan fly, spretter hvis han treffer vegger... osv). Alt går på tid. Ikke noe av dette bør være spesielt vanskelig å få til med utgangspunkt i hva du har fått til så langt. For hvert nytt brett øker vanskelighetsgrad. Vanskelighetsgrad kan økes ved utforming av brett, antall pakker osv. 2) Normalfarten på figuren må ned. La figuren bevege seg litt saktere enn han gjør nå. Hvis han plukker opp f.eks en speed-pack, kan han bevege seg kjappere i noen sekunder eller så. Eksperimenter med hoppene. Figuren kan gjerne ha mulighet til å utføre litt mere spenstige hopp. 3) Lag gjerne en form for animasjon på figuren. 4) Du kan gjerne putte på noen teksturer. Hvis du ikke er så flink til å bygge grafikk, kan du i første omgang hente ferdiglagde teksturer ved å gjøre et image-søk på google. Tror ikke du skal regne med at du greier å lage et spill du kan selge til noen med det første, men det er mye å lære fra et slikt prosjekt. Dessuten er det ganske kult å ha et selvlaget spill under beltet som up-n-going vb-programmerer. Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Kan vi få se på kildekoden da? Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 D var drit kult !!! Gleder meg til toern ! Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) - slett - Endret 20. november 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Selve spilleideen har potesialet, men koden er derimot mindre lovende. Ettersom jeg har hjulpet denne personen endel med spillet, kan jeg avsløre at det er blitt benyttet kontroller, da shapes og images, for å skape levelen. Men, selv om dette gjør det svært mye vanskeligere å få alt beskrevet i filer (noe de aller fleste spill gjør), er det dog en god start for en ”nybegynner”. Man kan ikke ta i bruk DirectX og/eller API etter noen uker med programmering, slik at hva han faktisk har prestert er meget imponerende. Når det gjelder spillet er jeg enig med de fleste her: sett ned farten på hovedfiguren! Jeg tror du bør gjøre dette ved å endre de første linjene i Timer2_Timer til følgende: If GetKeyState(vbKeyLeft) And &HF0000000 Then HSpeed = -30 End If If GetKeyState(vbKeyRight) And &HF0000000 Then HSpeed = 30 End If Dessuten kan du godt fjerne denne linjen: Me.Caption = Speed Spillerene trenger ikke vite noe om nedslagsfarten; den får de jo se i praksis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå