Kurt P Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Heisann jeg har en Dell Dimension 8400 med 4 * 256 ram (sleipe dell putta 4 istedenfor 2 ).. Og har tenkt med en 1024 brikke av denne rammen : PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz Men viste ikke helt hvor man finner en 1024 brikke av den type ram på netbutikker ? Noen som kan finne en link til meg ? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hvor er problemet? Komplett og alle de andre databutikkene selger jo det. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Hvor er problemet?Komplett og alle de andre databutikkene selger jo det. hehe.. tnx.. er det samme bare jeg har 533 mhz dual channel ? samme hva slags merke osv.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Dell har ikke egen "Dell Ram", de bruker det som finnes på markedet. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Dell har ikke egen "Dell Ram", de bruker det som finnes på markedet. Jepp, så da funker det vel fint å putte inn en av disse brikkene : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301111&cks=PRL Men hvor står det at det er dual channel ? eller er det bare en beskrivelse av selve minne portene på hovedkortet kanskje ? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 For å klargjøre litt: Rammen du har valgt kjører langt over den orginale bussen på CPUen din (Prosessoren), siden du har Dell hovedkort blir det verre med overklokking. Den 533mhz bussen du snakker om, er FSBen på CPUen din. CPUen blir ikke raskere om du setter i raskere ram, rammen vil da kjøre synkront med CPUen. (Om du ikke øker FSBen til CPUen, noe som ikke går på dell pcer.) Altså rammen klokkes automatisk tilbake til FSBen på CPUen. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 For å klargjøre litt: Rammen du har valgt kjører langt over den orginale bussen på CPUen din (Prosessoren), siden du har Dell hovedkort blir det verre med overklokking.Den 533mhz bussen du snakker om, er FSBen på CPUen din. CPUen blir ikke raskere om du setter i raskere ram, rammen vil da kjøre synkront med CPUen. (Om du ikke øker FSBen til CPUen, noe som ikke går på dell pcer.) Altså rammen klokkes automatisk tilbake til FSBen på CPUen. Okay, der falt jeg ut ... Jeg skal ikke klokke ? jeg skal bare ha mer ram.. jeg har 4 * 256 nå.. skal bytte ut den ene brikka med en 1024 brikke slik at jeg da har 17** ram,(gidder ik å regne ut) dermed loader pcn raskere og den yter bedre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå