Gå til innhold

På jakt etter mer RAM !

Kurt P

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har en Dell Dimension 8400 med 4 * 256 ram (sleipe dell putta 4 istedenfor 2 ).. Og har tenkt med en 1024 brikke av denne rammen : PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz

Men viste ikke helt hvor man finner en 1024 brikke av den type ram på netbutikker ?

Noen som kan finne en link til meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å klargjøre litt: Rammen du har valgt kjører langt over den orginale bussen på CPUen din (Prosessoren), siden du har Dell hovedkort blir det verre med overklokking.

Den 533mhz bussen du snakker om, er FSBen på CPUen din.

CPUen blir ikke raskere om du setter i raskere ram, rammen vil da kjøre synkront med CPUen. (Om du ikke øker FSBen til CPUen, noe som ikke går på dell pcer.)

Altså rammen klokkes automatisk tilbake til FSBen på CPUen. ;)

Lenke til kommentar
For å klargjøre litt: Rammen du har valgt kjører langt over den orginale bussen på CPUen din (Prosessoren), siden du har Dell hovedkort blir det verre med overklokking.

Den 533mhz bussen du snakker om, er FSBen på CPUen din.

CPUen blir ikke raskere om du setter i raskere ram, rammen vil da kjøre synkront med CPUen. (Om du ikke øker FSBen til CPUen, noe som ikke går på dell pcer.)

Altså rammen klokkes automatisk tilbake til FSBen på CPUen. ;)

Okay, der falt jeg ut :p ... Jeg skal ikke klokke ? :dontgetit: jeg skal bare ha mer ram.. jeg har 4 * 256 nå.. skal bytte ut den ene brikka med en 1024 brikke slik at jeg da har 17** ram,(gidder ik å regne ut) dermed loader pcn raskere og den yter bedre.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...