vegilus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Ville anbefalt å skru det opp og prøve, for hvis ikke du gjør dette straks er det større sjanse for at skjermkortet kvelder av varme enn det er sjanse for at du herper det i rengjøringsprossessen... men hvordan skrur jeg opp skjermkortet slik jeg kan dra det ut og holde det i hånda? jeg må vite presist Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Ville anbefalt å skru det opp og prøve, for hvis ikke du gjør dette straks er det større sjanse for at skjermkortet kvelder av varme enn det er sjanse for at du herper det i rengjøringsprossessen... men hvordan skrur jeg opp skjermkortet slik jeg kan dra det ut og holde det i hånda? jeg må vite presist dra vekk den lille hvite "duppeditten" under skjermkortet, mot hd'ene osv, deretter dra kortet opp av agpslotten. Når du har det oppe.. såå.. ja.. hvilket skjermkort har du ? Lenke til kommentar
vegilus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Ville anbefalt å skru det opp og prøve, for hvis ikke du gjør dette straks er det større sjanse for at skjermkortet kvelder av varme enn det er sjanse for at du herper det i rengjøringsprossessen... men hvordan skrur jeg opp skjermkortet slik jeg kan dra det ut og holde det i hånda? jeg må vite presist dra vekk den lille hvite "duppeditten" under skjermkortet, mot hd'ene osv, deretter dra kortet opp av agpslotten. Når du har det oppe.. såå.. ja.. hvilket skjermkort har du ? geforce fx 5700 256mb Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) ahh du har den "store" røde kjøleribba med vifte i midten, omgitt av kjøleribber ? ok.. litt feil formulering, but u get it.. Endret 8. november 2004 av Vizla Lenke til kommentar
vegilus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 (endret) ahh du har den "store" røde kjøleribba med vifte i midten, omgitt av kjøleribber ? nei jeg har ei vifte inne i ei grå ribbe ikke rød altså, men vifta er inne i ei ribbe ja Endret 8. november 2004 av vegilus Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 ahh du har den "store" røde kjøleribba med vifte i midten, omgitt av kjøleribber ? nei jeg har ei vifte inne i ei grå ribbe jaja.. grå da.. husker bare 5500 hadde rød.. ihvertfall.. først ( ta den utendørs eller no, du vil ikke at disse hybelkaninene skal spre seg rundt i huset ditt.. ), så blåser du alt du kan i mellom ribbene.. etterpå gå over med en støvklut på vifte, ta blad for blad, prøv å kom innunder viftebladene osv. ( prøv å hold den kluten borte fra selve kortet, da den er en fin bærer av statisk elektrisitet ) Lenke til kommentar
vegilus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 ahh du har den "store" røde kjøleribba med vifte i midten, omgitt av kjøleribber ? nei jeg har ei vifte inne i ei grå ribbe jaja.. grå da.. husker bare 5500 hadde rød.. ihvertfall.. først ( ta den utendørs eller no, du vil ikke at disse hybelkaninene skal spre seg rundt i huset ditt.. ), så blåser du alt du kan i mellom ribbene.. etterpå gå over med en støvklut på vifte, ta blad for blad, prøv å kom innunder viftebladene osv. ( prøv å hold den kluten borte fra selve kortet, da den er en fin bærer av statisk elektrisitet ) hehe "hybelkaniner" jeje ok jeg tester , men den hvite greia under skjermkortet, skal den "dras" utover??? hmmmmm Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 ahh du har den "store" røde kjøleribba med vifte i midten, omgitt av kjøleribber ? nei jeg har ei vifte inne i ei grå ribbe jaja.. grå da.. husker bare 5500 hadde rød.. ihvertfall.. først ( ta den utendørs eller no, du vil ikke at disse hybelkaninene skal spre seg rundt i huset ditt.. ), så blåser du alt du kan i mellom ribbene.. etterpå gå over med en støvklut på vifte, ta blad for blad, prøv å kom innunder viftebladene osv. ( prøv å hold den kluten borte fra selve kortet, da den er en fin bærer av statisk elektrisitet ) hehe "hybelkaniner" jeje ok jeg tester , men den hvite greia under skjermkortet, skal den "dras" utover??? hmmmmm den skal dras såvidt mot harddiskene dine ( den retningen liksom ). Ikke hardt, bare litt forsiktig, til du merker et lite "klikk". Lenke til kommentar
vegilus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 ok får håpe det ikke sier knas da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 *KNAS* ..? Lenke til kommentar
vegilus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 *KNAS* ..? hehe jeje nå har jeg da tatt det ut og blåst så da setter jeg på ett spill og spiller litt Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Eller kjøp deg luft på boks! Sånn komprimert luft som kan blåse veldig hardt og rengjøre datakomponenter. Finnes sånne på Clas Ohlson og databutikker rundt om kring. Kan godt være det er støv som er problemet ditt, så prøv å rengjør skikkelig! Men IKKE med en våt klut.... Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Eller kjøp deg luft på boks! Sånn komprimert luft som kan blåse veldig hardt og rengjøre datakomponenter. Finnes sånne på Clas Ohlson og databutikker rundt om kring. Kan godt være det er støv som er problemet ditt, så prøv å rengjør skikkelig! Men IKKE med en våt klut.... nei.. derfor jeg sa støvklut, da disse suger til seg støvet uten å være våte.. Lenke til kommentar
vegilus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Går dette ann? Lenke til kommentar
Akise Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Det går greit ja, men du kan jo si litt om hva du har gjort. ? Fremdeles er tempen mye høyere enn den skal være tror jeg. Med mitt POV 6800GT hadde jeg 55 grader da jeg hadde stock kjøler, regner med at ditt kort ikke skal være spesielt varmere. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 70 grader er ihvertfall ikke noe unormalt høyt for et kort som er ganske strømkrevende. Det er jo en enorm forandring i forhold til hva du hadde tidligere. Jeg anntar at du gjorde ett eller annet med luftstrømmen i kabinettet, siden det gikk fra ekstremt høy, til normalt? -Stigma Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 FX 5700, var det ikke flause kortet til Geforce som ble så helvettes varmt da? Eller var det 5800 det? Lenke til kommentar
vegilus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 nei tror ikke det var 5700.. dette skjedde nettopp, før lå det konstant på 35C grunnen til att det er 70 er att jeg ikke spilte der altså det ble 70 BARE pga jeg var på desktop!!! UNORMALT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå