Gå til innhold

Nokia6230 + 256mb minnekort

Anbefalte innlegg

er merkelig det problemet du nevner med ringetonen. Selv bruker jeg akkurat nå en ringetone i fra minnekortet.

Men, du har altså valget, "Som ringetone" på menyen ?

Visst ja, så er det nokk en FW feil som gjør at std ringetone blir brukt.

Prøvd å formatere kortet i en minnekort leser?

Ang. batterikapasitet, hva mener du med dårlig? 1 dag? eller 3-4 dager som er normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt Nokia 6230 og et 512 MB TwinMos MMC-kort. Det fungerer fint å bruke filer fra kortet som ringetone, men to ganger har det skjedd at Nokia Tune har kommet som ringetone selv om en annen er valgt. Merkelig :hmm:

Har forresten FW 4.28.

Batteriet i min telefon holder mer enn en dag, men ikke så lenge som 3-4 dager tror jeg. Har ikke hatt den så lenge enda. Har brukt MP3 og radio ganske flittig siste døgnet, i tillegg til at jeg har hatt en del telefonsamtaler. Tror telefonen må lades i løpet av formiddagen. Ladet forrige gang for to netter siden.

Jeg leste et innlegg her på forumet der en person som hadde 6230 hadde bra batterikapasitet. Han hadde ladet telefonen 8 timer første gang, og deretter ventet med å lade telefonen til den var helt utladet de 4 første gangene. Lurer bare på om levetiden på batteriet tok seg opp etter disse fire gangene.... Han brukte nemlig MP3 og radio ganske mye.

Lenke til kommentar

Det har faktisk hendt at ringetonen har fungert en gang...men så ble det Nokia tune etterpå.. Må visst finne meg en minnekortleser og formatere igjen ja.. Ellers får det bli ny FW.. Noen som har gjort det før forresten? Har kjøpt tlf på nettet, så det er jo ikke sikkert at en telebutikk har lyst å gjøre dette.. Kanskje Nokia Club?

Batteriet holder 2 dager når jeg bruker telefonen til det aller nødvendigste. De første gangene ladet jeg bare telefonen helt opp, og bare når den var tom. Lader mest mulig med standard Nokia lader ACP-7E, istedet for hurtigladeren som fulgte med, i håp om at den er "snillere" med batteriet under lading.

Derosm jeg bruker telefonen til radio, MP3 i tillegg til vanlig bruk, må batteriet lades hver dag. Kjedelige greier....

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg kanskje må gjøre det ja..

Spesielt når andre klarer 3-4 dager..

Tror Nokia må få seg noen bedre programmerere som kan spare mer strøm på mob, ellers får de lage store klosser med 3000 mAh batterier i... Skal man være litt på farten, så teller driftsvarighet en del..

Takk for hjelpa hvertfall! ;)

Lenke til kommentar

tenk deg litt om da.. man har fargeskjerm, kvitt prosessor i telefonen, kamera, mp3, + + + + +, batteriene er ikke blitt dårligere, men telefonen har fått mere stasj som krever strøm.. man kan da umulig oppfylle alle krav...

vill du ha telefon med god batteritid så kjøp deg 6310

programvaren har lite å si i forhold til strømforbruk

Lenke til kommentar

Du har selvfølgelig helt rett i det du sier, for å få en multimedietelefon må man regne med at den trekker mye strøm. Hadde en 5110 for mange år siden, og der varte jo batteriet i 11 dager med bruk..men da kunne man stort sett bare å ringe og sende meldinger..

Problemet er at utviklingen på batteri-siden ikke henger med alt stæsj som forbrukere krever skal puttes i en mobiltelefon. Den største hemskoen er sikkert design, siden alt skal være så lite og lett som mulig. Da klarer man ikke putte større batterier enn f.eks 850 mAh i en liten telefon, og da må programmerere tenke strømsparing for hver programsnutt de skriver til telefonen, forståelig nok en vanskelig utfordring. Programvaren har nok litt å si på varigheten, ellers ville ikke mange av SE K700i-brukerne måtte bytte FW for å få mer enn en dag varighet.

Det finnes Litium batterier på 3000 mAh, og det har det gjort i flere år, men disse er dobbelt så lange og brede som f.eks batt som er i 6230, så jeg forstår Nokia godt når de velger et batteri som er mindre. Det må jo i tillegg være driftsikkert..

Så alt i alt får vi vel være fornøyd, man kan jo ikke få i pose og sekk nei.. ;)

Lenke til kommentar

Hei, fikk idag et nytt kort fra komplett.no , min nokia 6230 vil forsatt ikke lese det, finner ingen minnekort.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301397&view=detailed <-- den typen jeg har, den skal vel funke etter hva jeg veit ?

Det funker fint i en minnekort leser... så hvorfor min nokia 6230 og en nokia 3650 ikke finner det veit jeg ikke... :mad:

noen med gode forslag ?

Endret av Spritfire
Lenke til kommentar
Hei, fikk idag et nytt kort fra komplett.no , min nokia 6230 vil forsatt ikke lese det, finner ingen minnekort.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301397&view=detailed <-- den typen jeg har, den skal vel funke etter hva jeg veit ?

Skal opp og putte det i minnekort leseren nå og se hva den sier :)

Mulig jeg tar feil men som en annen nevnte tidligere i denne tråden så tror jeg det bare er mmc man kan bruke i den telefonen. Det du har kjøpt er jo mini-sd... :hmm: Tror ikke det vil fungere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...