Spritfire Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hei. Jeg har en nokia 6230. Og har kjøpt meg et minnekort på 256mb ( twinmos ) satte det inn og fant fort ut av mobilen ikke fant kortet. leste så litt mere i manualen ( kan ikke akkurat si det står noe mye om dette i manuallen ). Tok mobilen med til forhandleren hvor jeg kjøpte den, fikk beskjed om at den bare støtter 128mb minne. ( står ikke i manuallen ) Lurte på om det var mulig og få en firmware upgrade, noe som ikke var mulig fordi jeg kunne ødelegge mobilen min med det. Fikk beskjed om at pc'n i mobilen var så liten at den ikke takla 256mb ( noe jeg synes virker ganske rart i seg selv ) Noen som har erfaring med å få til å bruke 256mb i en nokia 6230 ? Og hvordan jeg får det til Takker på forhånd for gode svar Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Kan garantere deg at den støtter 256 mb kort, så dette bør ikke være problemet. Prøv å formater minnekortet i en data med minnekort-leser, evt. prøv minnekortet i en annen mobil for å sjekke at alt stemmer. Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Er nå testet i en nokia 3650 og en compaq pc med SD leser, ingen av de fant kortet. Andre smarte ting jeg kan prøve før jeg sender det i retur ? skulle hatt det klart til bruk nå :\ Lenke til kommentar
genser Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Er nå testet i en nokia 3650 og en compaq pc med SD leser, ingen av de fant kortet. Andre smarte ting jeg kan prøve før jeg sender det i retur ? skulle hatt det klart til bruk nå :\ Når kortet ikke funker i hverken 6230 eller 3650 tror jeg nok du kan konkludere med at det er defekt, og returner det. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hei. Jeg har en nokia 6230. Og har kjøpt meg et minnekort på 256mb ( twinmos ) satte det inn og fant fort ut av mobilen ikke fant kortet. leste så litt mere i manualen ( kan ikke akkurat si det står noe mye om dette i manuallen ). Tok mobilen med til forhandleren hvor jeg kjøpte den, fikk beskjed om at den bare støtter 128mb minne. ( står ikke i manuallen ) Lurte på om det var mulig og få en firmware upgrade, noe som ikke var mulig fordi jeg kunne ødelegge mobilen min med det. Fikk beskjed om at pc'n i mobilen var så liten at den ikke takla 256mb ( noe jeg synes virker ganske rart i seg selv ) Noen som har erfaring med å få til å bruke 256mb i en nokia 6230 ? Og hvordan jeg får det til Takker på forhånd for gode svar Tok mobilen med til forhandleren hvor jeg kjøpte den, fikk beskjed om at den bare støtter 128mb minne Igjen et sørgelig eksempel på kompetansen til butikkmedarbeidere. Lenke til kommentar
Jack OAT Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Nå støtter vel 6230 kun RS-MMC kort (?) Jeg ser at du skrive SD minne leser, kan det være feil type kort, hvis du har kjøpt mini-sd kort vil dette sannsynligvis ikke fungere. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Nå støtter vel 6230 kun RS-MMC kort (?)Jeg ser at du skrive SD minne leser, kan det være feil type kort, hvis du har kjøpt mini-sd kort vil dette sannsynligvis ikke fungere. Nei den støtter mmc, og 256mb skal ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Kammeraten min har 256mb. Smatt inn med en gang uten problemer. Lenke til kommentar
Jack OAT Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Nå støtter vel 6230 kun RS-MMC kort (?)Jeg ser at du skrive SD minne leser, kan det være feil type kort, hvis du har kjøpt mini-sd kort vil dette sannsynligvis ikke fungere. Nei den støtter mmc, og 256mb skal ikke være noe problem. Det jeg prøvde å hinte til på en litt subtil måte, var som følger. Er du sikker på at du ikke har satt inn et mini SD kort?? For denne telefonen støtter bare RS-MMC, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Nokia 6230 tar MMC kort. Det går ann å bruke RS-MMC hvis du har en adapter. Men Nokia 6230 tar vanlige MMC kort. EDIT: Skrivelif.-.... Endret 19. november 2004 av Eirik-h Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Nokia 6239 tar MMC kort.Det går ann å bruke RS-MMC hvis du har en adapter. Men Nokia 6230 tar vanlige MMC kort. Fakta faen..! Men trådstarter, det er vel ikke plastikk eller noe over de gulfargete sakene på mmc-kortet. Om du ikke finner ut, er det vel bare å klage. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har 256 TwinMos og 6230. Ingen problem Lenke til kommentar
matmons Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Er det noen som har prøvd med 5120 kort til nokia 6230 ?? Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Er det noen som har prøvd med 5120 kort til nokia 6230 ?? Nei men det skal funke.. en som solgte mmc kort (1gb) hadde 1gb kort i sin 6230, så tror ikke 512mb skal være noe problem Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 selv har jeg 256 mb kort i min 6230, funker som en drøm Har en 6230 som jeg kjøpte i sommmer, med FW 3.15, og den har av og til problemer med å finne kortet når du slår den av og på.. Kjøpte i dag en ny 6230, med FW4.44, og her er det ingen problemer overhodet.. Undrer meg litt over hva dem sa i butikken til deg, at FW oppdatering kan ødelegge telefonen ? Håper virkelig det er du som har tolket feil, eller at det er skriveleif.. for å lire ut av seg noe sånnt er reinspikka BS Lenke til kommentar
Gringoen Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Tror det var her på forumet jeg leste at det kun er mulig å bruke MP3-filer som liggger i telefonminnet som ringetone. Stemmer dette, eller kan man bruke filer fra minnekortet også? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 kan bruke fra minnekorte også Lenke til kommentar
Gringoen Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Gjelder det uansett hvor stort minnekort du har? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det gjelder uansett ja Er bare å gå inn på galleri-minnekort- velge sang - trykke valg - som ringetone.. og vips er det iorden Lenke til kommentar
kavorka76 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Heisann Jeg har kjøpt meg et Twinmos MMC 256 MB kort til denne telefonen. Jeg har lastet MP3-filer og AAC-filer til dette kortet, både på root, og i mappe. Likevel klarer jeg ikke å bruke noen av disse filene som ringetone.. Hverken når jeg gjør det på den måten beskrevet av Stig Arne, eller når jeg går inn på Profiler-Tilpass.. Hvorfor ikke? Noen som har hatt dette problemet? Det virket fint med 32-MB kortet som fulgte med telefonen.. Jeg har både formatert kortet med telefonen, og jeg har gitt kortet et navn. Likevel spiller telefonen Nokia tune når noen ringer selv om jeg har en MP3-fil som ringetone.. SW-versj 04.28. Vil det kanskje hjelpe å bytte SW? Sliter også med dårlig batterkapasitet, men i følge dette forumet så vil det ikke hjelpe å bytte SW, for å fikse dette problemet. Eller kanskje noen har andre erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå