ELR Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hva er din drømme-PC til under 9000,-? HER ER MIN: Denne skal jeg, hvis lånet kommer (svar i morgen!!), bestille i morgen! MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra AMD Athlon 64 3500+ BOXED PQI 1024MB PC3200 dual channel Western Digital 160GB S-ATA 7200 RPM Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP AOpen H600B Svart, 350W silent med S-ATA Total pris: 8896,- innkludert frakt! :!: :!: :!: :!: Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hjelp, jeg skal ha meg ny PC kanskje? Tråd flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 hehe men det er greit det! Eneste jeg ikke liker med datamaskinen jeg har satt opp der er skjermkortet, men det blir enten så enormt dyrt, eller så er de utsolgt (gjelder de fleste nettbutikkene). Etter mye om-og-men har jeg kommet fram til denne. Ser bra ut? Håper banken er snill med meg Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 jeg har den cpuen og det hket, jeg hadde pqi minne da jeg kjøpte det. minnet var ikke kompatibelt med hket, det ville bare kjøre på 333Mhz i dual channel og jeg var plaget med ustabilitet. Jeg solgte pqi minnet og kjøpte ocz i stedet og da fungerte alt skikkelig. Ikke kjøp msi k8n neo2 og pqi/pmi pc3200 ta heller noe annet. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Takk! Hva med dette da? OCZ Premier Dual Channel med heatsink 2x512MB Lenke til kommentar
arokh Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Gå for 6800 LE istedet? Lenke til kommentar
ELR Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Jeg vet, men de har ikke på lager, dessuten sprenges 9000,- barrieren. Kjipt! Skjermkortet kan oppgraderes om en stund. 9800 Pro er i alle fal bra nok til HL2, så da holder det lenge for min del Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 etter det jeg har lest og erfart selv så er ocz noe av det beste minnet til a64. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Skjermkortet kan oppgraderes om en stund. 9800 Pro er i alle fal bra nok til HL2, så da holder det lenge for min del Riktig! Det holder en stund til. Og dem kommer til å lage skjermkort til AGP ut neste år, så du gjør ikke feilt valg der. Dvs at du ikke trenger å skifte HK pga pcie basserte skjermkort før om en 2-3 års tid. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Mine drømmer er - desverre - langt dyrere enn 9000. Men til saken: Jeg ser ikke noen optisk stasjon der? Trenger du ikke CD spiller? (Jeg går ut fra at du har skjerm og tastatur osv. allerede. Geir Endret 8. november 2004 av tom waits for alice Lenke til kommentar
ELR Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Joda, skal ha optisk satasjon også, men har en DVD-ROM, og en DVD-brenner i maskinen jeg bruker nå. Hiver det bare over. hehe dette er et økonomiprosjekt da..... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Joda, skal ha optisk satasjon også, men har en DVD-ROM, og en DVD-brenner i maskinen jeg bruker nå. Hiver det bare over.hehe dette er et økonomiprosjekt da..... Da så! Jeg har ikke den muligheten, det er to generasjoner med familie som "arver" mine maskiner når jeg bytter dem ut. Det eneste jeg kunne tenke meg da var mindre minne og bedre skjermkort. Men siden skjermkortene antagelig synker fortere i pris enn minne, er det kanskje greit som du har gjort det, iallefall hvis du tror du kan får litt for 9800 kortet når du bytter. EDIT: Vi prøvde nettopp her å doble RAM fra 512 til 1024 på en maskin brukt til spill, og det ga ikke så voldsom effekt. Vi fikk antagelig mer ut av å legge de pengene i skjermkortet. (Asus 6800 GT hybrid.) Lykke til. Geir Endret 8. november 2004 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jepp.. Du har rett der. Men det er et alternativ. Å gå ned til 512 MB minne og bruke de sparte hundrelappene + den hundrelappen som var igjen av budsjettet på et bedre skjermkort. GeForce 6800 NU eller noe i den duren.. får vel dette til ca. 2500 kr. Men det er jo sant at skjermkort vil synke mer i pris enn minne, så jeg tror ikke du har gjort et så dårlig valg. Mye for pengene det der! Lenke til kommentar
B166ER Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 688le skjermkort, og 512 pc3200 fra crucial ballistx (vet ikke hvordan det staves:) ) også ville jeg kanskje gått for 939 platformen, da det ikke er så mtye dyrere, bedre framtidsutsikter og bedre minnebåndbredde 3000+ prosessoren de har på komplett skal være veldig klokkevenlig, og folk har fått denne opp i fx-3 hastigheter med stock kjøling tror jeg (iallefall med luftkjøling) bare slenger noen forslag ut i luften jeg Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Enig med B166ER; kjøp denne 3000+ for sokkel 939 isteden, og bruk mellomlegget på å kjøpe bedre grafikkort og minne. Crucials Ballistix-minne er det jeg selv kommer til å gå for, og hvis du ikke vil vente til Nforce 4, kjøp f.eks. MSIs Platinum-kort. (Du får nå 6600GT-kort for PCI Express for 1700,- nå, så jeg ville definitivt ha ventet til Nforce 4...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå