Zyrex_ Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Har problemer med å compile v2.6.9 fra 2.2.20 i debian. Alt gikk tilsynelatende greit helt til jeg prøvde å boote og da stoppet det. begyner å boote men etter en liten stund blir stopper det opp med blank skjerm. Når jeg compila gjorde jeg det på samme måte som jeg har gjort tidligere, slik som |_Cisco_| beskrev i F&Qen. Slik jeg har fortstått det må ting gjøres på enn annen måte med 2.6 en tidligere? Endret 7. november 2004 av Zyrex_ Lenke til kommentar
Klette Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 tipper du har glemt å ta med støtte for framebuffer console. (vesa + video mode selection + framebuffer console support) mulig jeg glemte noe... Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 glemt framebuffer console suport nytt problem,får feilmeldingen VFS: Cannot open root device "304" or unknown block Please append a correct "root=" boot option Kernel panic -not syncing: VFS Unable to mount fs on unknown block (3,4) lilo.conf default=Win2K image=/vmlinuz label=Linux read-only # restricted # alias=1 image =/boot/vmlinuz-2.6.9 label = Linux(2.6.9) root = /dev/hda4 # alias=2 image=/vmlinuz.old label=LinuxOLD read-only optional # restricted # alias=3 # If you have another OS on this machine to boot, you can uncomment the # following lines, changing the device name on the `other' line to # where your other OS' partition is. # other=/dev/hda4 # label=HURD # restricted # alias=3 other=/dev/hda1 label=Win2k hda4 er linuxpartisjonen Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hefig hopp i versjoner da!!! Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 glemt framebuffer console suportnytt problem,får feilmeldingen VFS: Cannot open root device "304" or unknown block Please append a correct "root=" boot option Kernel panic -not syncing: VFS Unable to mount fs on unknown block (3,4) Fått med drivere for root disk / filsystem? Du har oppdatert de andre pakkene som skal oppdateres? Jeg tenker spesielt på modutils (som nå har fått et annet navn), som må oppgraderes fra 2.4 til 2.6, men det er også en god del ting som må oppdateres fra 2.2. til 2.4 M. Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 noen som har en liste over de tingene? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Du skulle finne en del info om 2.4 ting fx her: http://cyberbuzz.gatech.edu/kaboom/linux/C.../changes24.html. Men sannsynligvis har du det meste på plass allerede dersom du har et generelt rimelig oppdatert system. ta en apt-get install module-init-tools så burde alt være på plass lykke til! M. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hva med å bruke apt-get for å innstalere en 2.6 kjerne, så tar vel forhåpentligvis apt-get seg da av å oppdatere stasjet som må oppdateres? Så etterpå kompile egen kjerne. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Enig med deg i teorien, P@arm@nn, men akkurat kernel-oppgradering vha kernel-source dro ikke med alt av dependencies, (mener jeg, men det er litt tid siden nå)... Men, den eneste biten som evt mangler bør være module-init-tools. M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå