Gå til innhold

non-HI-SPEED USB hub problemer

Dexter2002

Anbefalte innlegg

Jeg driver med videoredigering og har akkurat kjøpt inn en Plextor Converter (type PX-M402U) som skal kobles til USB-porten. Bruker XP med SP1 på et ASUS P4B533-E kort/1GB RAM/2,0 Pentium 4.

Problemet er at XP påstår at enheten ikke er plugget i en 2.0 inngang. "HI-SPEED device attached to non HI-SPEED Hub". Deretter følger en oversikt over alle seks USB portene hvor de riktignok listes opp som nettopp 2.0. porter! Så dermed fungerer ikke Converteren skikkelig, da den er avhengig av HIGH SPEED USB overføring for å kapre videostream'en. Jeg har prøvd å ha enheten i alle de seks ulike USB portene, men med samme resultat.

Jeg har lastet ned USB 2.0 drivere fra ASUS og oppdatert disse i XP, men får bare beskjed om at de ikke er nyere enn de som allerede er installert. Jeg har også prøvd å avinnstallere alle USB kontrollene og Root HUB for å så re-innstallere, men det løser ikke problemet.

Hovedkortet har støtte for USB 2.0. Og XP viser faktisk på System/Hardware/Device Manager at USB controller er "USB 2.0 Enhanced". Men alikevel: ingen overføring i 2.0 hastighet.

Noen bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen svar fra noen, altså?

Jeg har heller ikke funnet løsningen ennå. Siden sist har jeg 1) formatert harddisken og reinnstallert XP professional med SP1 (det hjalp ikke). 2) innstallert nye drivere for Intel 845 chipset (hjalp heller ikke) 3) lastet ned samtlige USB 2.0 drivere fra ASUS (nix) og nye drivere fra produsenten av videoconverteren Plextor (nada). Etter flere re-boot's så er jeg like langt. Feilmeldingen er den samme:

"a HI-SPEED USB device attached to non HI-SPEED port".

I - r - r - r- iterende. :ermm::blush::mad:

Nå skal jeg heller kjøpe et USB 2.0 PCI kort. Grmmblmrm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...