Gå til innhold

Noen som har info om PlayStation 3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Den neste tittelen i GTA serien vil vel hete GTA5 og komme rundt jul neste år? (leste dette et sted, men er usikker, ikke bekreftet)

 

2. GTA med HL2 grafikk?

1. Feil. Det neste spillet vil hete GTA4. Det er jeg så å si 100% sikker på. Eventuell undertittel vet vi fint lite om :)

 

2. GTA med HL2 grafikk får vi forhåpentligvis ikke se. Vi får jo for guds skyld at de har klart å dra ytelsen et par hakk videre fra dagens PCer til Playstation 3.

Lenke til kommentar
Med SPR mener jeg forresten spørsmål, så ingen tror jeg har info om PS3 - for det har jeg ikke

Endrer emnetittel fra "info om PS3 (spr)" til "Noen som har info om PlayStation 3?" Det er som du sikkert forstår mye lettere å bruke spørsmålstegn i stedenfor "spr". Du får det frem ved å holde shift inne, samtidig som du trykker på pluss på tastaturet.

Lenke til kommentar

Fant en artikkel om hva som er klart så langt:

 

http://archive.gamespy.com/hardware/januar...on3/index.shtml

 

Cell, scheduled to hit the market in late 2004 or early 2005, differs notably from current processors. This finely crafted chunk of silicon will contain multiple chips within a single unit, and will be able to perform in excess of one trillion mathematical calculations a second. Put into perspective, that makes it approximately 100 times more powerful than a 2.5 GHz Pentium 4 CPU!

 

100 ganger raskere enn en P4-2.5 GHz! Da snakker vi! Chip'en skal være så rask at PS3 trenger ikke noe grafikkort!!

 

Videre på siden er det snakk om RDRAM fra Rambus på 100 Gbit/s-sykt! Men dette høres jo helt sinnsykt dyrt ut da ettersom en konsoll ikke skal koste mer enn 3000-4000 kroner...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

fant litt nyere info nå. bare en måned gammelt:

 

"[CELL] will be used in IBM's computer, Sony's game machine, and Toshiba's digital consumer electronics, among other things," Okamura told the Japanese business publication Nikkei Journal this week. "It will change the world."

 

CELL is designed to operate as a massively parallel processor, specifically designed for handling graphics and communication-intensive tasks. The chip is engineered to operate in multi-processor environments, and it's expected that the PlayStation 3 will be powered by as many as eight of the devices.

 

IBM and Sony also plan to ship CELL workstations and servers aimed at the creative industries, which would feature more of the processors, and would potentially be upgradeable simply by adding "blades" with more processors on them.

 

kilde: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=56624

 

8 prosessorerkjerner altså.

Lenke til kommentar
1. Den neste tittelen i GTA serien vil vel hete GTA5 og komme rundt jul neste år? (leste dette et sted, men er usikker, ikke bekreftet)

 

2. GTA med HL2 grafikk?

1. Feil. Det neste spillet vil hete GTA4. Det er jeg så å si 100% sikker på. Eventuell undertittel vet vi fint lite om :)

 

2. GTA med HL2 grafikk får vi forhåpentligvis ikke se. Vi får jo for guds skyld at de har klart å dra ytelsen et par hakk videre fra dagens PCer til Playstation 3.

Var nettop det jeg mente, var bare trådstarter som nevnte det...

 

Ville jo vært tåpelig hvis gta4 ville ha samme grafikk som hl2... (ikke det at hl2 kommer til å ha bra grafikk...)

Lenke til kommentar
leste at ps 3 skulle ha ca 3.9 ghz cpu,grafikkkort er jeg ikke sikker på med tror det blir ati denne gangen.men sikkert neste generasjon kort.rammen må jeg bare gjette på,men sikkert 1024MB eller mere..

En konsoll vil ikke behøve så mye ram. Ikke ennå iallefall. ATI skal lage skjermkort til X-box 2, Nintendo Revolution og PS3.

 

Cell prosessoren ble vel ferdig for kort tid siden.

Lenke til kommentar
Elderscrolls IV - Oblivion kommer til ps3. Her kan du se på skjermbildene og få en liten anelse av hva en kan vente seg i begynnelsen av denne nye generasjonen konsoller.

Under min forventning faktisk. Tror nok at PC-en har kommet langt forbi det stadiet der når PS3 kommer ut. :yes:

Men spillet er langt fra ferdig laget da, og for alt vi vet kan jo de skjermbildene være til pc versjonen, og at PS3 versjonen blir enda bedre. For jeg tviler egentlig på at utvikleren får lov av Sony blandt annet til å legge ut bilder som viser nøyaktig hva konsollen er god for.

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...