Torjus Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg skal kjøpe Mercury kabinettet til Microplex, det følger med LCD display som viser CPU temp. Men hvordan kobler jeg den temp måleren på CPU? CPU: AMD64 3000+ CPU m/ Volcano 12 HK: Abit KV8-MAX3, Socket 754 Tegning: Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Kanskje helt på bærtur her, men er det ikke temp sensor i CPU'en? Skal du koble til den tempsensoren der, så må du vel plassere den inne i kjøleribba så nær kjernen som mulig. Blir jo ikke helt riktig da men. Kun litt ukvalifisert synsing Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Jo det er sånn innebygd. Du skjønner jeg har et LCD display som viser tempratur, og jeg vil bruke det. Men vet ikke nøyaktig hvor jeg skal plasere den? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Jeg har funnet ut at det er på undersiden den skal kobles med mellom taggene eller midt i kjernen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Rett under der coren er. http://www.hardwareanalysis.com/action/r/h...1372/scan10.jpg Regner med at hotteste spot er til venstre i bildet under , altså ikke rett over cache . Et bilde til: Endret 12. november 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Den skal legges inn mellom pinsa, så skal den ligge i det tomrommet som blir under cpu når du setter den i sokkel, Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Det er en socket A prossesor men det har ikke noe å si? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ser okay ut det . Slik : Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Sensoren var dobbel så stor enn den overflaten under! Og jeg får den ikke imellom de taggene... Jeg snakket med "Turbojens" på IRC (#hardware @ Efnet)' Han sa jeg skulle ta av det sølv dekslet og plasere den inni der. Hvis jeg åpner det sølv lokket, hvordan lukker jeg det igjen da? Eller er det en slags dobbelsidig teip eller magnet eller noe? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 http://www.google.com/search?hl=no&q=how+t...hlon+64+IHS&lr= Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Akk og ve... hvordan hadde det vært om termostaten på en bilmotor satt utenpå motoren og ikke i kontakt med kjølevæsken? Hvordan hadde det vært om termostaten i ett kjøleskap satt utenpå og ikke inni? Og; hvordan hadde detvært om termostaten i en varmtvannsbreder satt utenpå og ikke inni... Jeg ville ikke tatt en dusj der nei.. Skal du få nøyaktig temp på en core MÅ du inn i den! (for all del IKKE begynn og borr..) og da MÅ du ha ordentlig termisk måleutstyr. I den tykkeste delen av kjøleribba di; borr ett hull inn og stikk tempføleren inn der..fyll hullet med termisk ledene materiale og forsegl hullet med lim. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Det skal da gå ann å feste en sensor uten å borre?? Kan jeg ikke bare ha den på toppen av lokket og bruke kjølepasta? Jeg prøvde å feste den på siden, men det gikk dårlig Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 For å feste IHS på cpuen igjen bruker du f.eks http://www.1coolpc.com/adhesive.htm Det er mange som har gjort det du skal . Se på google søket for tips fra folk som har tatt av på IHS på a64. Å stikke føleren bare inni hulrommet har vel ikke så mye for seg(vil da måle hulrommets luft temp). Den bør være i kontakt med cpu coren på et vis. Enten på utsiden av IHS eller under cpu , hvis inni kan du få problem med lokkets(IHS) press , eller også dårlig kjøle evne fra core via IHS og heatsink . Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) problemet er at det er kun den delen av prosessoren som er i fysisk kontakt med kjøleribba som er kjernen; altså den som utvikler varme av nevneverdig glad. For å få en relativt nøyaktig temperaturangivelise av sentrum må du inn i kjernen. Med de dimensjonene vi her snakker om, glem det.. derfor har AMD, Intel og nesten alle de andre en temperaturføler i kjernen som å gi beskjed til en "dum" vifte om å sette opp hasigheten; "-det blir varmt her nede i kjernen..".. verre er det ikke.. edit: måtte tilføye en R Endret 12. november 2004 av gtbikes Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 For å feste IHS på cpuen igjen bruker du f.ekshttp://www.1coolpc.com/adhesive.htm Det er mange som har gjort det du skal . Se på google søket for tips fra folk som har tatt av på IHS på a64. Å stikke føleren bare inni hulrommet har vel ikke så mye for seg(vil da måle hulrommets luft temp). Den bør være i kontakt med cpu coren på et vis. Enten på utsiden av IHS eller under cpu , hvis inni kan du få problem med lokkets(IHS) press , eller også dårlig kjøle evne fra core via IHS og heatsink . hvis inni kan du få problem You bet... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Hvis du lager åpning i IHS og legger den inni må den ikke ligge oppå coren (mellom IHS og core). Det jeg mente . Den bør da plasseres slik at tuppen på sensoren får kontakt med en av sidene av coren . Slik: Endret 12. november 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå