Master_666 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hei! Har tenk å Reinstallere operativsystemet. Altså partisjonen C: Problemet er at jeg kjøpte sånn "ferdigsnekra" maskin å det går ikke ann å reboote via innstallasjonsCD, og jeg kan ikke å reboote på noe annet vis... Bortsett fra å høyreklikke på Partisjonen C -->formatere da, men det står at C er i bruk og at det ikke er mulig å formatere. Er det noen som kan hjelpe meg??? Jeg kjører Windows XP home. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Fikk du ikke med noe som helst? Det burde vel følge med en Recovery CD eller noe? Lenke til kommentar
genetex Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 skaff deg en "fake" windows cd! Lenke til kommentar
highlander Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Sikker på at du ikke får gjort noe i BIOS? Endre "Boot Priority" Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 kan stemme det sistnevnte sa her feks på nye acer og hp maskiner, så må man inn i bios ogfor å endre boot alternativer. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hvis du ikke kan komme inn i bios og endre boot rekkefølgen. cdrom som første "device" Så prøv her : http://bootdisk.com/ Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Prøv UltimateBootCD Plata finner du her: http://www.ultimatebootcd.com/ Brenn plata på en cd-Rom. Boote med plata når du slår pc på! Flere måter å formatere. Den har masse anna nyttig verktøy også. Lykke til! Endret 7. november 2004 av DjKs Lenke til kommentar
Master_666 Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Bios?? Boot priority?? er ikke helt stødig på formatering å sånt Lenke til kommentar
Master_666 Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Når jeg går inn på ultimate boot CD og Download; hvilken skal jeg velge er det forskjell på filene?? Lenke til kommentar
Master_666 Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Lasta ned en "basic" boot CD jeg.. Hva er forskjellen på basic og full da?? Må jeg ha full for å reboote?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Jeg tror det beste for deg er å få tak i en bekjent som er vant til å bygge/konfigurere PC'er... Det er vanskelig nok for en nybegynner med ett "vanlig" selvbygg...desto verre med diverse OEM-system (Dell, HP, PacardBell..etc) hvor det er egne installasjons-partisjoner etc... Det er rett og slett for mye å forklare i en slik tråd/forum..., men i prinsippet skal det holde å lage en bootbar CD, diskett.. når du først har klart å trykke rett tast (Del, F1) for å endre boot-rekkefølge i BIOS.. Derifra kan du slette partisjoner, lage nye.. og installere såfremt du har skaffet deg en "normal" (lovlig) installasjons-CD. "Ferdig-PC" er ikke ment å "tukles med" eller at det skal installeres noe annet en det som fulgte med PC'n. Sorry.. sånn er det med den saken.. PS. Undertegnede har dog gjort det du prøver på mange ganger.. og synes ikke det er spesielt vanskelig.. Men måten du spør på tyder som sagt på at du bør overlate jobben til en annen.. med noe erfaring.. Endret 7. november 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Master_666 Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 hmm.. det var jo egentli litt synd da.. men jeg laster nå ned ultimate boot cd nå da.. så får vi se hva som skjer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Ultimate Boot CD er bra greier når du har bruk for det, men den kommer ikke til å hjelpe deg. Den er helst for viderekommende. Det hjelper fint lit å formatere når du ikke har noe å installere fra. Formatering betyr bare at du sletter alt på disken. Hvorfor er det så mange som henger seg opp i det med formatering? Det er jo installering som betyr noe, og der er formatering en del av prosessen. Lytt til det TL1000S sier. Lenke til kommentar
Master_666 Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Jeg har en innstallasjonsCD, men det nytter ikke å formatere med den PGA. at det er en såkalt "ferdigCD"... Får vel få noen som er flinkere med det til å hjelpe meg da.. Jaja takk allikevell da.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Som jeg har sagt, glem det med formatering. Du legger inn en recovery uten å formatere. Resultatet blir det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå