Gå til innhold

Reinstall av operativsystem

Anbefalte innlegg

Hei! Har tenk å Reinstallere operativsystemet. Altså partisjonen C:

Problemet er at jeg kjøpte sånn "ferdigsnekra" maskin å det går ikke ann å reboote via innstallasjonsCD, og jeg kan ikke å reboote på noe annet vis... :blush: Bortsett fra å høyreklikke på Partisjonen C -->formatere da, men det står at C er i bruk og at det ikke er mulig å formatere.

Er det noen som kan hjelpe meg??? Jeg kjører Windows XP home.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg tror det beste for deg er å få tak i en bekjent som er vant til å bygge/konfigurere PC'er...

Det er vanskelig nok for en nybegynner med ett "vanlig" selvbygg...desto verre med diverse OEM-system (Dell, HP, PacardBell..etc) hvor det er egne installasjons-partisjoner etc...

Det er rett og slett for mye å forklare i en slik tråd/forum..., men i prinsippet skal det holde å lage en bootbar CD, diskett.. når du først har klart å trykke rett tast (Del, F1) for å endre boot-rekkefølge i BIOS..

Derifra kan du slette partisjoner, lage nye.. og installere såfremt du har skaffet deg en "normal" (lovlig) installasjons-CD.

"Ferdig-PC" er ikke ment å "tukles med" eller at det skal installeres noe annet en det som fulgte med PC'n.

Sorry.. sånn er det med den saken.. :p

PS.

Undertegnede har dog gjort det du prøver på mange ganger.. og synes ikke det er spesielt vanskelig.. Men måten du spør på tyder som sagt på at du bør overlate jobben til en annen.. med noe erfaring..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Ultimate Boot CD er bra greier når du har bruk for det, men den kommer ikke til å hjelpe deg. Den er helst for viderekommende.

Det hjelper fint lit å formatere når du ikke har noe å installere fra. Formatering betyr bare at du sletter alt på disken. Hvorfor er det så mange som henger seg opp i det med formatering? Det er jo installering som betyr noe, og der er formatering en del av prosessen. Lytt til det TL1000S sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...