manmob Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Heisann I forbindelse med en SMS-portal skulle jeg gjerne lært meg hvordan man vannmerker bilder. Har bare hørt at man kan benytte seg av PHP til dette. Noen guruer her som kunne gitt meg en detaljert forklaring? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Tja... det er ikke noe problem å fikse det med php. Du kan f.eks. bruke www.php.net/imagecopymerge for å "kopiere" inn et bilde og gjør det gjennomsiktig over et annet bilde. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Sjekk ut imagemagick pakka. http://imagemagick.org/ Kan kjøres via systemkall, og php har i tillegg noen funksjoner som bruker den direkte. Endret 8. november 2004 av petterg Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 må imagemagick installeres på serveren eller er det bare et sett med funksjoner man kan inkludere og kalle opp i sine php scripts? Lenke til kommentar
El Nino Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 må imagemagick installeres på serveren eller er det bare et sett med funksjoner man kan inkludere og kalle opp i sine php scripts? Den må installeres på serveren. Hvis det ikke er din egen server, men et webhotell hos en ISP så må det også være satt rettigheter til slik at du får tillatelse til å kjøre fila. Ikke alle ISP'er tillater systemkall av filer. Lenke til kommentar
hm87 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hvofor ikke bruke GD..er ikke det med som standard i de nye versjonene av php? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Spørs hva du mener med standard? De fleste webhoster bruker det i alle fall. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 GD er bildebibliotek/funksjonene til PHP. Dette brukes for å lage eller redigere bilder. Ta en kikk på: http://www.boutell.com/gd/ www.php.net/image Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå