Edstro Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hei har en veldig gamel pc med bare 128 mb ram pc-100 Så eg tenkte eg skulle sette i en brikke ekstra med 128 mb på pc-100. men dette var jo veldig dyrt. Men vis eg ser på 128mb brikker med pc-133 da er prisen nedde i noe annet. Vorfor er prisen så høy på pc-100 brikkene? Dette er sdram Når eg kjøpte pcen så var der en brikke på 128mb pc-100 i. Va vil skje vis eg setter inn en pc-133 brikke? Takk til alle svar! Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Det betyr vel bare at rammen er spesifisert til å kjøre på 133 mhz. Hvis hovedkortet er spesifisert for 100 mhz ram, vil vel bare rammen kjøre på 100. Vet ivertfall at du kan bruke ram med forskjellige klokkefrekvenser i nyere pcer. Rammet vil da kjøre på den laveste klokkefrekvensen. Men om dette kan skape problemer det vet jeg ikke. Hvis du ikke får et svar her, kan du høre med den aktuelle butikken. De har ofte peiling. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Dette går fint, men hvis du har et hovedkort med BX-chipset, så pass på at du får dobbelsidig minne. det skulle være BX, ikke LX.... Endret 16. november 2004 av buskmann Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Hei! Eg fekk ram brikka i helga og dette skulle jo være 128. Som sakt så hadde eg jo 128 mb fra før av så når eg skulle sette i min nye 128 mb ram brikka så viste kun windows 192 mb ram rart. Så tenkte eg at vis eg tar ut den gamle brikken og ser. Så startet eg pcen da viste den windows bare 64. Så på mandag ringte eg rett inn til psdata. Eg foklarte da problemmet mitt og han så eg snakket med spørte om den gamle brikken min var dobbel sidig? (om den gamle ram brikker hade små brikker på begge sidene av seg vis dere skjønnet). Ja seie eg. Han fra psdata sa da at ikke min nye 128 mb vil være helt kompatibel for den var ikke dobbelsidig. Han meinte da at ramen ville synke. Så seie eg tenk vis dere har tatt feil ram brikke og bare klistret feil etikett på? psdata: nei dette kan ikke være mulig. Han fra psdata sa at eg kunne sende ram brikka inn og at dei skulle se på det men er dette virkelig mulig???? Venter på gode svar Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Har du et hovedkort med BX-chipset? Endret 16. november 2004 av buskmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå