Gå til innhold

ibm er det bra


Anbefalte innlegg

Jeg har en 30GB IBM harddisk, den fønket fett i ca. 3-4 måneder, men så ble den tregere og tregere. Den streiker DMA mode, (eller så er det bare jeg som er så n00b at jeg ikke vet hvordan jeg skal ta den vekk fra PIO mode only). Uansett, den er bare driten. Brodern min lurte på hvorfor jeg klaget så mye over den, han satte seg ned med pc'en min, og etter 2 min begynte han og skjefte og smelle.

Nei, aldri mer IBM til meg. Er det grunnen til at alle webshoper har så mye tilbud på IBM, at de bare vil ha de bort?? Uansett tilbud, jeg nekter å ha mer IBM...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IBM har nok vært uheldige med materialvalget i HD'ene sine.

Hvis det er riktig som jeg har lest bruker de glass/porselen i platene, og belegger disse med magnetisk materiale. Når det blir varmt løsner belegget.

Aluminiumsplater, som alle andre bruker er mer holdbart fordi det fordeler varmen bedre.

Jeg skal ikke stå inne for dette, men det kommer ingen IBM disk i min maskin igjen.

Men nå slutter jo IBM å lage disker selv, og bra er det.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt IBM før, så jeg skal ikke late som jeg vet så bra, men ut i fra hva jeg har lest her på forumet så er de aller fleste misfornøyd med IBM. IBM har ett titalls ganger flere klager her inne, enn for eksempel Western Digital (WD). WD selger faktisk like mange disker som IBM (kanskje flere etterhvert), men har allikevel mange færre klager.

 

Dere IBM-tilhengere sier at den nye serien sikkert er mye bedre. Det vet jeg ikke noe om, men hvis dere kjøper 3-4 disker som svikter etter 3-4 måneder, tar dere da sjansen på å kjøpe ny av samme merke neste gang fordi de "kanskje er bedre nå"? Ikke jeg ivertfall.

 

Jeg har kun hatt WD disker i min maskin. Noen er blitt veldig gamle ettersom jeg bytter ut minste disk kun når det er blitt for trangt til å ha den stående. Min maskin står ofte på 24/7 med harde nedlastinger og ikke en gang har en av mine WD disker kranglet. Kjøpte en Seagate for noen år siden, den var DOA (dead on arrival) og hylte som en stukket gris, så jeg byttet til en WD istedet.

 

Nå har jeg en WD40gb og en WD80gb, begge Caviar. Den på 80gb er så støysvak at jeg noen ganger lurer på om den egentlig jobber. Jeg kan ikke høre den, så jeg må se på harddisk lyset om den går (!!!)

 

Vil du være sikker på å få en disk som fungerer feilfritt i mange år, så er det beste valget en WD. Jeg ville ivertfall ventet ett par år med å kjøpe IBM igjen så vi kan se om den nye serien er litt mer driftssikker enn de forrige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...