mrbobbas Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Har en VW Caravelle/Coach fra 1989 med 1.6TD motor. Ser at det finnes en variant til av motoren, nemlig en JX-motor. Kan noen forklare forskjellene på motorene - 1.6TD og 1.6TD-JX Lenke til kommentar
Yapija Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) 1,6TD-motoren er den samme som 1,6TD-JX, da JX er betegnelsen på denne motoren. Men det finnes også en AAZ som er 1,9TD, denne finnes bla. i Passat tror jeg, og er helt fysisk lik, men er borret opp litt mer eller noe sånt. Men 1,6 motoren finnes også som "sugedisel-utgave", den har altså ikke turbo, og da 54hk? Er ikke sikker på det, men med TD har den 70hk og et dreimoment på 163Nm, mener jeg å huske, og finnes så sant jeg vet altså bare i en utgave, som var tilgjengelig med og uten turbo. Den ble brukt i bilene fra 81, vet ikke om turboen kom senere(men det er kanskje sansynelig), men den ble i hvertfall brukt helt frem til 91-mod(og syncro til 92). Endret 8. november 2004 av Yapija Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå