Gå til innhold

Hva er så bra med CSS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CSS står for Cascading Style Sheets, og er til for å style en nettside, i motsetning til HTML som er til for å strukturere innhold på nettsider.

På denne måten kan man skille innhold og styling helt og holdent, og man kan enkelt og greit ved KUN å redigere CSS-fila få et helt nytt utseende, om man har en bra strukturet HTML-fil.

Om du syns sider som IKKE bruker CSS ikke er noe videre fine, syns du definitivt at sider som ikke benytter seg av CSS i det hele tatt er dritschtygge. CSS er uansett framtida, i alle fall en del år til.

Nå står det ikke at du er interessert i å lære, så jeg gidder ikke finne linker til deg.

Lenke til kommentar

http://www.unrealized.org/les_artikkel/gen...kast_tabellane/

Samt forskjellen mellom dette og f eks dette.

Sjekka også ut CssZengarden og synes ikke det er så utrolig bra design på siden(e)

Om du bruker strukturbasert HTML og CSS eller tabeller til layout har skjelden noke å sei på korleis sida ser ut som et sluttresultat (tenker da mest på grafisk utforming) - her er det _kun_ mannen bak sin fantasi som er et eventuellt problem.

Lenke til kommentar

Trådstarter:

Med CSS kan du spare på tid og penger.

Selvsagt er det ikke nok og kunne CSS og HTML for og få en fin side:) Du må også ha en god fantasi og noen grafikk kunnskaper for og nå helt opp.

Selv synes CssZengarden er en flott side :) Hva for noen sider liker du? Vedder på at de bruker enten CSS eller er Flash baserte.

psilocybe:

Fint du hadde noe smart og si! Les den artikkelen (eller hva nå enn det er) du. Den er bra. psilocybe du bør kanskje la være med og skrive bare for og få flere innlegg, virker som du gjør det endel.

Lenke til kommentar
psilocybe:

Fint du hadde noe smart og si! Les den artikkelen (eller hva nå enn det er) du. Den er bra. psilocybe du bør kanskje la være med og skrive bare for og få flere innlegg, virker som du gjør det endel.

Jeg "leste" den, og det er ikke en artikkel. Det er en dårlig kodet webside som preker til koret, for å bruke en dårlig oversatt setning. Jaja, websiden din kan sikkert se ekstra bra ut på en mobiltelefon, fungere bedre i en oppleser for blinde, eller spare deg penger hvis du har femtini fantasilliarder treff på websiden din. Big deal.

Hvem er det her som faktisk forholder seg til sånne ting? Hvorfor kan ikke folk som vil lage websider i tables, få lov til å gjøre det uten at CSS-folk skal si at det er feil?

Lenke til kommentar
Hvem er det her som faktisk forholder seg til sånne ting? Hvorfor kan ikke folk som vil lage websider i tables, få lov til å gjøre det uten at CSS-folk skal si at det er feil?

Det er feil. :)

Og du kan si hva du vil om den presentasjonen, men dårlig kode har den ikke. Bare fordi td-, table- og tr-tagger mangler, og du ikke kjenner deg igjen, er det ikke dårlig kode. ;)

Lenke til kommentar

Fordi de bryter ned nivået på internett generelt, og følger ikke en eneste standard. Dessuten er det feil.

Lenke til kommentar

Jeg "leste" den, og det er ikke en artikkel. Det er en dårlig kodet webside som preker til koret, for å bruke en dårlig oversatt setning. Jaja, websiden din kan sikkert se ekstra bra ut på en mobiltelefon, fungere bedre i en oppleser for blinde, eller spare deg penger hvis du har femtini fantasilliarder treff på websiden din. Big deal.

Det blir litt sånn "hvorfor skal jeg slutte å kaste boss når alle andre gjør det?"- argumentasjon, synes jeg.

Men uansett, jeg får feil på den siden i Opera, så helt perfekt er den ikke.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...