kilogram Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Heisann! I forbindelse med det nye prosjektet som (forhåpentligvis) snart skal startes opp på sourcecode.no/delphi, lurer eg på ein ting. Me har ein server, som skal servere nøyaktig samme data til alle klientane samstundes. Dette vert gjort svært tungvint for augneblinken, dvs. at serveren sender ut ein kopi av denne dataen til kvar klient separat, og dette nyttar mykje bandbreidde. Data som går ut til kvar klient nyttar 2 KB/s, og ved 4 klientar, så er ISDN-linja mi "oppbrukt". Det eg lurar på er altså ein måte å streame samme data ut til fleire klientar samstundes, sånn at me kan spara ganske mykje bandbreidde. Nokon idear? Lenke til kommentar
zauron Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Tcp/ip right? over internet blir nok det vanskelig, men på et lan kan du sende til broadcast xxx.xxx.xxx.255 hjelper sikkert ikke så mye denne posten men wtf ey? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 19. november 2001 Forfatter Del Skrevet 19. november 2001 Er klar over at det går ann å sende broadcasts på LAN, og det går sikkert på nettet òg, men det hjelper ikkje særlig. For klientane til dette programmet har ikkje nødvendigvis lignande IP-addresser. Det blir nok mest snakk om TCP/IP eller UDP/IP, mest sannsynlig sistnevnte. Lenke til kommentar
vermin Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 sikker på at all data vil komme fram med udp da? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 Vel, om valget faller på UDP, så må vi jo "mekke litt" beskyttelse for dette. Egen error-correction, og slike ting. Men, dette kjem seinare. Først og fremst har eg lyst til å veta om det eg spør om er mogleg i det heile tatt. Eg har mine tvil... Lenke til kommentar
svenna Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Jeg tror ikke det går.. En anne evt. løsning er å sende data'ne til kun en server.. som sender det videre.. eller til en klient som sender det videre på en liste.. men det blir helt klart tregere enn å sende til alle samtidig, og du på den siste mister du kontrollen på om pakkene blir ferdig levert til alle klienten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå