Shotherra Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Har sett på en slik en. Det er litt arbeid som må gjøres. Det jeg lurer på er hvordan disse er å kjøres, evnt problemer med disse, drikker de mye? Bilen er med 2 liter V6. Lageret til vifta er gåent. tenkte litt på om jeg kunne bygge den om til eletrisk vifte? altså en tarmistator og no rele og en eletrisk vifte?? eller er jeg helt bak mål? Interiøret er pent, untatt fører sete..Det er også no rust som ved hjulbuer bak, og noe "bobler" i venstre forskjerm i sving mot døra, også bobler i luftutslipp bak. Men hva er "luft utslipp bak?" Noen som har erfaringer? Og hvordan er disse i hele tatt? Endret 7. november 2004 av CorVette Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Lageret til vifta er også lager til vannpumpa, så da må nokk bannpumpa byttes. Regner med at den er billig ettersom reservedeler til ford generelt er billige grunnet masseforbruk Du kan selvsagt sette på ei elektrisk vifte men det skulle vøre unødvendig når den gamle er i orden. En forgasser V6er er generelt tørst så du kan vel forvente et forbruk på 1-1,2l på langkjøring og opp mot 2 på bykjøring vinterstid. Det var det min gamle Datsun 200L brukte, og den hadde en 2liters rekkesekser. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Lageret til vifta er også lager til vannpumpa, så da må nokk bannpumpa byttes.Regner med at den er billig ettersom reservedeler til ford generelt er billige grunnet masseforbruk Du kan selvsagt sette på ei elektrisk vifte men det skulle vøre unødvendig når den gamle er i orden. En forgasser V6er er generelt tørst så du kan vel forvente et forbruk på 1-1,2l på langkjøring og opp mot 2 på bykjøring vinterstid. Det var det min gamle Datsun 200L brukte, og den hadde en 2liters rekkesekser. Hmm, er det noe jeg kan gjøre for at den ikke skal skal bli så tørst utenom å kjøre litt økonomisk da Syns en v6 var litt drøyt til 2.0 liter. Som jeg bruker bilen er det ikke så mye bykjøring. Man kan si at det at det bil 50/50... hm, nei den var nok ikke veteran.. tenkte jeg skulle fikle litt med eksosen! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Det første somhjelper er å ha rent luftfilter, dvs. bytt ofte samt få justert forgasseren ned slik at du kjører på litt magrere blanding. Og justere tenning oftere en annet hvert jubelår. Stiften til tenninga slites jevnt og trutt så den må justeres av og til, kjøp deg en Biltema tenningslampe som kan måle kamvinkel så har du det utstyret du trenger til det. En gammel Sherry på 1,4 liter kan bruke 2 liter på mila vinyerstid dersom den bare kaldkjøres, altså startes, kjøres 15 minutter til arbeid og samme hjem igjen. Endret 8. november 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Det første somhjelper er å ha rent luftfilter, dvs. bytt ofte samt få justert forgasseren ned slik at du kjører på litt magrere blanding.Og justere tenning oftere en annet hvert jubelår. Stiften til tenninga slites jevnt og trutt så den må justeres av og til, kjøp deg en Biltema tenningslampe som kan måle kamvinkel så har du det utstyret du trenger til det. En gammel Sherry på 1,4 liter kan bruke 2 liter på mila vinyerstid dersom den bare kaldkjøres, altså startes, kjøres 15 minutter til arbeid og samme hjem igjen. Bare for å nevne det så skal jeg bli bilmekanikker og er lærling.. hehe, så da har jeg egentlig tilgang på alt, men forgassere og justering har jeg ikke så mye peiling på..! Jeg får opplyst av eier at den bruker ca 1.1 1-2l på mila. Akselen på bilen nå er en 4.11:1 bakaksel det vil si at det gir den gir en rask akslering og et noe høyere bensinforbruk enn f.eks med en bak-aksel med utveksling 3.77:1 For billigst bensinforbruk så finnes det bak-aksel 3.44:1 som er orginal Ford til disse bilene (17M , 20M, 26M, Taunus etc) Han nevnte også 2 adresser der jeg kunne få tak i deler og karosseri.. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 ta deg en svingom innom Taunus-klubben, www.taunus.no der kan de svare på det meste. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Tok meg en tur innom der sendte mail, men har ikke fått no svar.. lurte litt på om jeg skulle gå for den eller vente til jeg finner en annen... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Prøv å spør på forumet, virker som det er noen som er aktiv der ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå