Gå til innhold

Kabinett + strømforsyning


Anbefalte innlegg

Ser litt på forskjellige kabinetter og strømforsyninger.

Synes å ha sett at Qtec er ikke særlig godt likt her inne.... :D

Må uansett spøre. Er dette en OK kombinasjon?

 

PSU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117768&cks=PRL

Kabinett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300418&cks=PRL

:blush:

 

 

 

Eller hva med denne? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301412&cks=ACC

Endret av Pitbullo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker.

Får finne noe annet. Har sett litt på AOpen sin, men de har ikke den på komplett, og tenkte jeg skulle bestille hele skiten på ett sted.

Denne her fra Chieftec duger vel i massevis?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301511&cks=PRL

 

 

EDIT:

Kan legge til at det som skal drives er:

MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs

Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

PowerColor Radeon 9600XT 128MB DDR AGP, ATI 9600XT, DVI-I, TV-Out, Retail

 

Samt én IDE-harddisk, én DVD-brenner og én DVD-ROM.

Endret av Pitbullo
Lenke til kommentar

jeg har qtec 400w dual fan gold i en gammel pc. den bråker som et helvette og har bare 4 molex :thumbdown:

 

jeg fjerna den ene vifta og bytta ut den andre med en litt bedre en(som jeg hadde liggende) men uten resultat, må nok inn med en rheobus hvis jeg finner noe, ekke verdt å bruke penger på dette liksom.

 

og "400w" er bare tull. mitt chieftec 360w er 1000ganger bedre og bråker ikkeno.

Lenke til kommentar
jeg har qtec 400w dual fan gold i en gammel pc. den bråker som et helvette og har bare 4 molex :thumbdown:

 

jeg fjerna den ene vifta og bytta ut den andre med en litt bedre en(som jeg hadde liggende) men uten resultat, må nok inn med en rheobus hvis jeg finner noe, ekke verdt å bruke penger på dette liksom.

 

og "400w" er bare tull. mitt chieftec 360w er 1000ganger bedre og bråker ikkeno.

Velle nå heller kjøpt meg en kraftig strømforsyning istedet for en svak strømforsyning da!!!

Hvis du skal til med neon lys og diverse andre ting som ta mye strøm må du fort ha mer watt.

Lenke til kommentar

Har selv et Q-tec L-MD med 300watt strømforsyning, og det er helt utrolig. Bråker så ille at jeg ikke får sagt det, og kabinettet er det nest spinkleste som finnes. Bare et annet Qtec kabinett en kamerat av meg har som er verre. Det kjennes ut som platene er av grandiosapapp. :roll:

 

Ville også anbefalt deg Aopen H600B, har bare hørt positive erfaringer om dette, og strømforsyningen som sitter i det skal være utrolig bra.

 

Uansett, jeg har flere erfaringer med Qtec, bl.a 400watt dualfan (bråkebøtte) som er nevnt ovenfor, og konklusjonen er: Det meste fra qtec er av dårlig kvalitet. :thumbdown:

Lenke til kommentar

heio. jeg har nettopp satt sammen en delvis bra pc. kabinett og psu kjøpte jeg på digitalimpuls.

 

kabinett= raidmax scorpio svart uten psu. dette kabinettet rocccker og har plenty smarte løsninger, det bærer ikke preg av billig, og har en vakker front med bakbelyst "Z" i blått og røde harddisk leds. kabinettet har 3 medfølgende vifter med tempraturstyring 495kr:)

 

poweret= fortron 300w med viftestyring på 120mm viften og blå leds. 450kr:)

 

er kjempefornøyd med alt sammens.

Lenke til kommentar
jeg har qtec 400w dual fan gold i en gammel pc. den bråker som et helvette og har bare 4 molex :thumbdown:

 

jeg fjerna den ene vifta og bytta ut den andre med en litt bedre en(som jeg hadde liggende) men uten resultat, må nok inn med en rheobus hvis jeg finner noe, ekke verdt å bruke penger på dette liksom.

 

og "400w" er bare tull. mitt chieftec 360w er 1000ganger bedre og bråker ikkeno.

Velle nå heller kjøpt meg en kraftig strømforsyning istedet for en svak strømforsyning da!!!

Hvis du skal til med neon lys og diverse andre ting som ta mye strøm må du fort ha mer watt.

:!:

En 400watt Qtec PSU vil ikke gi mer effekt enn en Chieftec 360watt etter det jeg har erfart... Faktisk vil jeg tørre å påstå at Chieftecen leverer mer strøm enn Q-tecen, istedet for å stole blindt på antall watt. I tillegg er det en hel del andre faktorer som spiller inn, f.eks lyd som han nevner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...