Kimmer Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Hei, Kom over noget løyent da jeg sku bestille et Chieftec Dragon Tower kabinett med PSU for ca. en måned siden. ItButikken var klart den billigste webshoppen med en pris på 781,- NOK incl 360w PSU (model: ATX1136H). Bestilte selvfølgelig derfra og det var ikke feilprising. PÅ samme tid hadde MicroPlex det samme kabinett til ca. 745,- uten PSU - men med en pris på 420,- kr for samme PSU som den, der sidder i kabinettet fra ItButikken (model ATX1136H). Dette gir en samlet pris på ialt: 1165,- kr. for det samme kabinett som Itbutikken selger til 781,- kr. Vil påstå at Microplex slett og rett tar ut PSU'en og selger den som løs PSU (uten netkabel). Dette kalder jeg for stygt lureri Ser nu at Komplett har samme kabinett med 360w PSU til 1095,- kr. - hvilket er over 300 kr dyrere end Itbutikken - igen noget lureri - hvis du spør mig. Edit: Her selger Komplett den omtalte PSU for 541,- kr. Helt forrykt Mitt motto: Det går an å være lite gran våken når man handler på Nettet. PS. Har kun hat positive erfaringinger med disse 3 Webshopper - hittil. Men hvorfor er ItButikken ikke med i Prisguiden lengere ?? Mvh Kimmer Endret 7. november 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Noe må vel komplett og microplex tjene penger på... Men er enig med deg..alt for stor prisforsjell Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Tja, jeg vil ikke kalle det lureri å ha høyrere priser enn andre. Det er opp til oss som kjøper å finne det beste tilbudet. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Kan kanskje ha noe med at Komplett&Microplex faktisk er til å stole på? Søk og les om itbutikken før du kritiserer deres konkurrenter, det er MANGE som har negative erfaringer med de... Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Man får jo muligheten til å sette i den PSU'en man selv vil, når man kjøper kabinett uten PSU. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Kan kanskje ha noe med at Komplett&Microplex faktisk er til å stole på? Søk og les om itbutikken før du kritiserer deres konkurrenter, det er MANGE som har negative erfaringer med de... Har kjøpt mye fra ITbutikken og aldri hatt noen problemer med de og har spart en god del penger på det. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Kan kanskje ha noe med at Komplett&Microplex faktisk er til å stole på? Søk og les om itbutikken før du kritiserer deres konkurrenter, det er MANGE som har negative erfaringer med de... Hei, Kanske du sku lese hva jeg skrev! Har handlet enormt mye fra disse butikker - lenge før du viste hva en datamaskin var for noget og har bare bra erfaringer med de. Itbutikken er helt klart til å stole på - full på høyde med andre Webshopper. Eneste jeg kanske kunne klage på med Itbutikken - er måten de pakker tingene på - men det har jeg beskrevet i en annen tråd. (det er sikkert blit bedre siden da). PS. Fjortisser har nu alle dager vært Webshoppernes mareridt og jeg bryr mig ikke om deres erfaringer med Webshopperne egentligt. Mvh Kimmer Endret 7. november 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Butikker har vel lov til å kreve så mye de vil for varene de selger. Hvis Komplett og Microplex får solgt kabinetter til den prisen, så hvorfor selge billigere. De skal jo tjene penger. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 PS. Fjortisser har nu alle dager vært Webshoppernes mareridt og jeg bryr mig ikke om deres erfaringer med Webshopperne egentligt. Nå blir du sikkert flamet igjen, Kimmer! Men seriøst, stor prisforskjell, ja. Men lureri er det ikke i mine øyne. Det er jo mindre, la oss kalle det administrasjons/handling kostnader, ved å selge psu og kabinett som en enhet. Om det er tilfelle som du antyder at man plukker fra hverandre kabinett og psu og selger separat får man jo ekstra lagerhold også, i og med at psu i utgangspunktet får plass INNE i kabinettet. Så har man jo valgfrihet om man vil kjøpe begge deler eller kun ett av produktene. Hvis en kunde er ute etter et kab med psu og en aktuell shop blir dyrere for begge, velger jo kunden en billigere shop. Og til slutt er det jo lovfestet at en virksomhet selv har rett til å fastsette prisen på sine varer. Ellers er det fint at du har hatt god erfaring med ITButikken. Regner med at de aller fleste har det, men du kommer ikke bort fra at det har vært en del stygge saker for en tid tilbake som slettes ikke bare angikk fjortisser men godt voksne mennesker. Det har bl.a vært omtalt i profesjonelle IT-tidsskrifter. Imidlertid er det lenge siden jeg har hørt noe negativt om dem nå og tar det som et tegn på at ting har bedret seg. Dermed har jeg ingen betenkeligheter med å handler derfra i skrivende stund. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Har aldri handlet med ItButikken og kommer ikke til å gjøre det heller. Vet det er enormt mange her på forumet som klager seg over hvor vanskelig det er å returnere varer til ItButikken og at de ofte feilpakker ting slik at varene blir knust under transport. Har du noensinne prøvd å returnere noe til ItButikken? De er ikke akkurat kjent for å yte fantastisk service. Lenke til kommentar
nyland Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 - lenge før du viste hva en datamaskin var for noget og har bare bra erfaringer med de. Saklig mening Det er markedskreftene som rår og som frie selvstendig tenkende individer kan vi handle der vi tror vi får mest valuta for pengene Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Itbutikken har jo alltid vært endel billigere enn andre webshopper , kanskje fordi de har butikken sin i Danmark? Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Nå blir du sikkert flamet igjen, Kimmer! Hei, Ja - jeg har nu aldrig vert flink til å diskutere via tastaturet. Liker bedst å diskutere 'Person2Person'. Som jeg skrev i trådtitlen: Blir vi lurt? Ja - det er jo opp til folk selv å finne ut av. Med innlegget mitt ville jeg bare gøre oppmerksom på, at man skal være våken når man handler på Nettet. Selv de mest velrenomerede Webshopper seiler med 'lik i lasten' ! Jeg fortsetter selvfølgelig å handle i disse butikker fremover. Jeg fulgte med på debatten dengang om ItButikken og syntes egentligt ikke det var noget specielt stygt i forhold til visse andre butikker. Hadde vanskeligt å forestille mig det medierne skrev dengang. PS. Jeg handlet på postordre med Itbutikken før Internetten ble officiel (1995) - da jeg bodde i Danmark. Da fik vi tilbudene via annoncerne i PC-bladene og anbefalingerne via Fido-nettet. Som skrevet før - jeg har aldrig hat noen dårlig erfaring med ItButikken (7-9-13). Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg er for øvrig enig med deg i at det er dumt å kjøpe kabinett uten psu når det er så stor prisforskjell. Da kjøper jeg heller komplett til ca. samme pris og får en psu på kjøpet....alltid kjekt å ha en i reserve. Eller så kan man jo selge den til fin pris selv... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå