Hagforce Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hei! Jeg har et sony hc14e. Hvordan får jeg inn video+lyd inn på pcen i høy kvalitet? Må jeg bruke dv utgangen eller kan jeg få det over usb tilkoblingen? Var ikke med noen kabel til å koble til dv utgangen, hvordan gjør man dette? Takker så meget for gode svar. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Du må kjøpe deg en firewire kabel og koble den til maskina. Da vil du kunne føre over filmen i topp kvalitet. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Ok Hva slags prog/driver bruker jeg da.... Såvidt jeg kan se er det bare for usb på cden Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Du har vel en liten, veldig liten, kontakt også? WinXP finner vel kamera... Bruker et videoredigeringsprogram. Anbefaler deg Pinnacle Studio 9, brillefint for nybegynnere. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Ja, har en liten kontakt vedsiden av usb porten der det står dv. Har sett litt på nettet etter firewire kabler, men hva slags er det jeg trenger? Er jo mye større kontakter på de vanlige kablene. De har noen som har 4pin i en ende og 6 i andre, noen med 4 og 4, 6 og 6..... Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Det er 4 pin i kamera og 6 pin på PC. DU må sjekke om du har tilkobling til firewire på PC. Hvis ikke, trenger du firewirekort også. Det leveres ofte pakker med programvare, kort og kabel. Endret 8. november 2004 av MagneH Lenke til kommentar
artiPer Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 På de fleste bærbare er det 4-pin. Fungerer likt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå